גוגל קונה את 'פרומר': אפשר סוף סוף להסכים שהיא חברת תוכן?

אחת לאיזה זמן מוגבל, אחד מהעוקבים אחר גוגל בתקשורת חוכך בסנטרו וכותב ושואל – האם יהיה הוגן כבר לכנות את ענקית האינטרנט ממאונטיין וויו, קליפורניה – "חברת מדיה". דוגמאות?

-ג'יגה-אום, 2007: "האם גוגל היא חברת מדיה?"

– ניו יורק טיימס, 2008: "יכול להיות שגוגל היא חברת מדיה?"

– אתר "עידן הפרסום", 2010: "איך גוגל הופכת לחברת מדיה?"

– פאסט קומפני, 2001: "האם המגזין של גוגל הופך אותה לחברת מדיה?"

וכן הלאה. ומשרכשה גוגל את חברת מדריכי הטיולים "פרוֹמֶר" מג'ון וויילי ובניו, אולי הגיע הזמן להפסיק עם התהיות והמליצות. המו"ל הזה הוא ללא ספק עסק של תוכן, לא פלטפורמה או רשת או כל דבר אחר שהוא ספק גוגלי-ספק לא. הוא שוכר כותבים שיכתבו ספרים על מקומות לבקר בהם, ומפרסם מאמרים מקצועיים באתר שלו שכנגדם הוא מוכר מודעות.

ללא ספק, זה כבר תוכן. אתר Frommer (צילום מסך)

אפילו זאגאט, מדריך הדירוג העולמי שגוגל רכשה בשנה שעברה תמורת למעלה מ-100 מיליון דולר, היא לא לגמרי חברת תוכן כמו שהיא בעצם גלגול-מקדים לאתרים של ביקורות גולשים דוגמת Yelp (שגם אותו רצתה גוגל לקנות).

בין אם גוגל עומדת למזג בין המותגים ובין אם לא – הדיווחים רומזים שבכוונתה למזג – הניחוש הברור הוא שגוגל "תזגט" (מלשון זאגאט, כמובן) לחלוטין את 'פרומר', ותחליש את הדגש של התוכן המקצועי לטובת תוכן גולשים, שהוא גם זול יותר להפקה וגם שומר בהצלחה על היכולות המסורתיות יותר. בכל מקרה, לעת עתה, גוגל היא – גם אם באופן חלקי בלבד – חברת תוכן.

ולו באופן חלקי בלבד. גוגל | צילום: רויטרס

וזה אומר שבאמת הגיע הזמן לשאול את השאלה הבלתי נמנעת, שעולה בכל פעם שמישהו תוהה האם גוגל היא כבר חברת תוכן: כמה זמן עוד תוכל גוגל לשמש כבקר/מדד/בורר אינפורמציה עולמי כשיש לה יותר ויותר אינפורמציה משלה שהיא מעוניינת לקדם?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן