גוגל שוברת שתיקה: תפרסם נתונים אודות מכתבי ה-FBI אליה

מכתבי הביטחון הלאומי (NSL – דרישה בכתב מטעם ה-FBI שנשלחת לספקי אינטרנט, למוסדות פיננסיים ולארגונים אחרים למסור רשומות חסויות של אנשים פרטיים) הם "מועדון הקרב" של המעקב הממשלתי אחר נתונים. הודות לצווי איסור הפרסום שמלווים אותם, הכלל הראשון עבור כל חברה שמקבלת NSL הוא שאסור לה לדבר על כך. עכשיו גוגל עושה כמיטב יכולתה כדי לערער על – אם לא לשבור את – כלל זה.

בדו"ח השקיפות הדו-שנתי שלה אודות צנזורה ממשלתית ומעקבים אחר נתוניה, פרסמה אתמול ענקית האינטרנט בפעם הראשונה כי כמה NSLS קיבלה בארבע השנים האחרונות: בכל אחת מהשנים האלו, טוענת גוגל כי קיבלה בממוצע כ-1000 NSLS.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

NSL | צילום: מתוך ויקיפדיה

מעורפלים ככל שגילויים אלה יכולים להיות, הם מתחילים לתת תחושה כלשהי של התדירות בה נשלחים NSLS על מנת לקבל נתוני משתמש לשם חקירות של איומי ביטחון לאומיים, כביכול. במחצית השנייה של 2012, למשל, טוענת גוגל כי קיבלה בקשות לנתונים כלשהם אודות סך של 14,791 חשבונות. יותר מ-10,000 ממשתמשים אלה קיבלו במקביל זימון למשפט, ולכ-3,000 נוסף צו חיפוש. 

אולם גוגל תייגה בנוסף 1,249 חשבונות נוספים ככאלו שלגביהם נדרשה לספק נתונים "באמצעים אחרים"; נראה כי נתונים אלה נלקחו משרתי גוגל באמצעות NSLS. 

"ל-FBI יש סמכות לאסור על חברות לדבר על מכתבים אלה", נכתב בבלוג המדיניות הציבורית של גוגל. "אבל אנחנו מנסים למצוא דרך לספק יותר מידע על ה-NSLS שאנחנו מקבלים, בעיקר כשאנשים מביעים חששות בנוגע לעלייה בשימוש בהם מאז 9/11. החל מהיום, אנו כוללים נתונים על NSLS בדו"ח השקיפות שלנו. אנחנו אסירי תודה לפקידי הממשל בארה"ב על שיתוף הפעולה איתנו כדי לספק תובנה רבה יותר על השימוש בהם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן