גוגל תשיק את הסמארטפון המודולרי שלה בשנה הבאה

בסיומו של כנס I/O של גוגל שנערך בשבוע שעבר, החברה שפכה קצת אור גם בנוגע ל-Project Ara השאפתני, במסגרתו היא מפתחת סמארטפון מודולרי בהתאמה אישית. מסתבר, כי גרסת המפתחים שתריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד ותגיע עם מסך בגודל 5.3 אינץ׳ תישלח כבר ברבעון האחרון של שנת 2016, בעוד שגרסת הצרכן הסופית תהיה זמינה בשלב מאוחר יותר, מתישהו בשנת 2017.

דור העתיד של הסמארטפונים

הרעיון מאחורי Project Ara הוא לחסוך לכולנו את שדרוג הסמארטפון מידי שנתיים, ולהציע מכשיר כמעט ׳נצחי׳, שבמקום להחליף את כולו ניתן להחליף רק רכיבים ממנו ולהמשיך וליהנות ממנו עוד כמה שנים טובות. יחד עם זאת, הדיווח האחרון כולל בשורה שעשויה לאכזב לא מעט מכם; מסתבר, שרכיבים מהותיים כגון התצוגה, המעבד, זיכרון ה-RAM והאחסון הפנימי הם מובנים ונעולים, ולכן לא ניתן יהיה להחליף אותם. הסיבה לכך לטענת גוגל היא שאנשים לא מעניקים לאותם רכיבים חשיבות רבה מידי, כל עוד המכשיר ממשיך לעבוד באופן תקין. באמצעות ביטול המודולריות של אותם רכיבים גוגל פתרה וחסכה לא מעט בעיות בפן העיצובי. עדיין לא ברור מה יהיה המפרט הטכני הסופי, אך ככל הנראה המסך יסתכם ב-5.3 אינץ׳.

Project ara יחסוך לכולנו את שדרוג הסמארטפון? | צילום: אתר החברה

כתוצאה מאותו שינוי המודולריות תבוא לידי ביטוי בשדרוגים משניים יותר כגון הוספת מסך עם תצוגת e-ink להצגת נוטיפקציות או מידע שימושי כגון השעה או מזג האוויר, שדרוג המצלמה באמצעות עדשות שונות או חיישנים, הוספת מעמד, רמקול או מיקרופון, קורא טביעת אצבע או החלפת הסוללה ברגע שהנוכחית תיגמר. סה״כ כולל הסמארטפון שישה חריצים להחלפה.

אחד המאפיינים הכי מעניינים וחדשניים במכשיר מתבטא בשליטה באותם מודולים, או יותר נכון בדרך שבה מחליפים אותם; במידה ותרצו להוציא את אחד הרכיבים ולהחליף באחד אחר עליכם יהיה לציין איזה מודל אתם כבר לא רוצים באמצעות לחיצה על כפתור בצידו של המכשיר שיפתח מסך הגדרות ושליטה. אופציה נוספת ומגניבה יותר היא פשוט להגיד לגוגל באמצעות הקול שלכם (׳OK Google׳) באיזה רכיב אתם לא מעוניינים יותר, והמכשיר כבר ידאג לנתק אותו בשבילכם. אז אם חשבתם שה-G5 של LG הוא מודולרי, תחשבו שוב.

אם אתם ממש להוטים לשים ידיכם על המכשיר כבר השנה, תתבקשו לגשת לאתר הייעודי של הפרויקט ולציין איזה מודול אתם מעוניינים לפתח למכשיר, ולקוות לטוב.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים

שיאומי תשיק כבר השבוע רחפן חדש

מייקרז הוא מיזם שמאגד סטודנטים ונוער לפיתוח אנרגיה מתחדשת

האוזניה הזו תתרגם לכם בזמן אמת מכל שפה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן