גוגל תשיק משקפי מציאות מדומה כבר השנה

נראה כי הקארדבורד של גוגל היה רק גימיק כדי לבחון את השטח ואת פוטנציאל השוק, שכן לפי דיווחים ממקורות מהימנים, גוגל עובדת על ערכת מציאות מדומה בסגנון של ה-Samsung Gear VR. מקורות שפנו ל-Financial Times ציינו כי הערכה החדשה תהווה יורשת משודרגת לקארדבורד של גוגל שהושק בשנת 2014; הערכה צפויה לכלול חיישנים מדויקים יותר, עדשות טובות יותר, ומעטפת פלסטיק איכותית יותר מקרטון.

עולה שלב

בדומה לקארדבורד מתוצרתה ול-Gear VR של סמסונג, גם ערכה זו תעשה שימוש בסמארטפון של המשתמש על ידי מיקומו בפינה ייעודית, ותשתמש ביכולות העיבוד והתצוגה של המכשיר. נזכיר כי ערכת המציאות הוירטואלית הנוכחית של גוגל (מהן חולקו כ-5 מיליון יחידות ברחבי העולם) מסתמכת אך ורק על החיישנים המובנים בטלפון החכם כדי לזהות את מיקום הראש של המשתמש.

בקרוב בגוגל? משקפי מציאות מדומה | צילום: fotolia

לפי הדיווח, גוגל צפויה לשחרר את הערכה לצד טכנולוגית Android VR חדשה בהמשך השנה. כלומר, גוגל מתכננת לשפר את איכות הצפייה בתוכן וירטואלי על ידי שימוש בתוכנה חדשה שתוטמע ישירות לתוך מערכת ההפעלה שלה, כדי שלא יהיה צורך להסתמך רק על יישום מסוים, כפי שקורה כיום. במידה ותרחיש זה יתממש, מפתחים יוכלו לפתח בקלות יתרה אפליקציות עבור מציאות מדומה.

ערכת המציאות הוירטואלית של סמסונג היא מכשיר חכם ומאסיבי בפני עצמו, וכוללת חיישני תנועה מובנים. השאיפה היא שערכת המציאות החדשה של גוגל תהיה רלוונטית עבור מגוון רחב יותר של מכשירי אנדרואיד מאשר ה-Gear VR, שעובד רק עם קומץ של מכשירי גלאקסי חדישים.


Samsung Gear VR

נכון להיום המתחרה העיקרית של גוגל וזו שצריכה לחשוש היא סמסונג; ערכת המציאות הוירטואלית שלה, שפיתחה ביחד עם אוקולוס ועימה יצאה ׳במהדורה להמונים׳ לקראת סוף 2015 מוצעת תמורת 99 דולר, זולה בחצי מהגרסה הקודמת – Gear VR Innovator.

התייחסות רשמית מגוגל בעניין טרם התקבלה, אבל רק בשבוע שעבר מנכ״ל החברה סונדר פיצ׳אי אמר כי הקארדבורד היה רק הצעד הראשון במאמצי ה-VR של החברה, וכי אנו צפויים לראות הרבה יותר במהלך שנת 2016. בכל מקרה, גוגל בדרך כלל חושפת את התכונות החדשות של מערכת ההפעלה שלה במהלך כנס המפתחים IO שמקיימת בחודש מאי, ובהחלט יתכן שבמועד זה תיחשף ערכת המציאות הוירטואלית החדשה של החברה, כשיש אומרים שיתכן וניתן יהיה לרכוש את המוצר כבר בספטמבר השנה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

הסערה סביב השינוי הדרמטי בטוויטר – תהפוך לפייסבוק?

איך קובעים תצורת גרסא במערכות תוכנה? כל מה שחשוב לדעת

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן