גוזרים את הרשת: תחזית ההכנסות של פייסבוק נחתכה במיליארד דולר

ההכנסות של פייסבוק, בייחוד בתחום הפרסום, לא יגדלו השנה מהר כפי שהיה צפוי, כך לפי תחזית הכנסות מתוקנת שפרסמה הערב חברת מחקר השווקים eMarketer.

לפי החברה, הכנסות הרשת החברתית הגדולה בעולם יגיעו השנה ל-5 מיליארד דולר, כש-4.2 מיליארד דולר מתוכם יגיעו מפרסום, והיתר מתשלומים והכנסות אחרות. מדובר בהפחתה של מיליארד דולר מהתחזית שפרסמה חברת המחקר בחודש פברואר, מספר חודשים לפני הנפקה הראשונה של הרשת החברתית בוול סטריט.

הסיבה המרכזית לשינוי היא שוק הפרסום, אשר אי-מרקטר חשבה בעבר שיפוך למשמעותי מאוד עבור פייסבוק השנה, אך לפי ההערכה החדשה, לא יתפוס נפח מספק לפני 2013. למרות ההפחתה, ההכנסות של פייסבוק מפרסום עדיין צפויות לקפוץ ב-34% השנה ביחס לשנה שעברה, ולעלות ב-29% נוספים בשנה הבאה.

לא כך הוא קיווה ש-2012 תתקדם. מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

תחזית ההכנסות אינה מהווה הפתעה מוחלטת. פייסבוק דיווחה כבר ברבעון הראשון והשני של השנה על צמיחה איטית מהמצופה בהכנסות, והתחזית המקורית של אי-מרקטר הייתה מלכתחילה גבוהה יותר ממרבית האנליסטים וחברות המחקר האחרות.

ולמרות זאת, התחזית החדשה יכולה להוסיף לדאגות המשקיעים, אשר חוששים כי המכירות של פייסבוק בתחום הפרסום לא מצליחות לספק את הסחורה. "המפרסמים הגדולים עדיין לא בטוחים לגבי האפקטיביות של פרסום בפייסבוק, ומודאגים מכך שיכולתם למדוד את הצלחתם הקמפיין מוגבלת למדי", אמרה האנליסטית דברה וויליאמסון מחברת המחקר. "פייסבוק עובדת על טיפול בבעיות הללו, אך היא חייבת לפעול מהר יותר".

בעת האחרונה השיקה פייסבוק מספר יוזמות פרסומיות. היא השיקה גם תוכנית חילוף פרסומות אשר עשויה להוסיף להכנסותיה באמצעות הפיכת רכישת המודעות לאוטומטית. ובניסיון להשכיח את השם הרע שמוציאים לה מהלכים כמו ביטול הקמפיין של ג'נרל מוטורס, היא שיחררה מספר דיווחים ומחקרים שמראים למה קמפיינים בפייסבוק הם כלי אפקטיבי.

אי-מרקטר טוענת שהמודעות הקלאסיות של פייסבוק, אשר מופיעות בצד הימני של העמוד, אפקטיביות למדי, ושפייסבוק צפויה להסתמך על הבסיס הזה, ולהציע למפרסמים שירותי
פרימיום כמו סיפורים ממומנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן