ג'וני דפ לא לבד: מהו סרט הקיץ הכושל ביותר בהוליווד השנה?

אתמול הודיעה חברת דיסני כי תרשום הפסד של קרוב ל-190 מיליון דולר מהכישלון של הסרט "הפרש הבודד". עלות הפקת הסרט של גור ורבינסקי הייתה 215 מיליון דולר, ואחרי יותר מחודש בבתי הקולנוע, הוא הכניס 175 מיליון דולר מסביב לעולם.

חישוב זריז מגלה כי הסרט החזיר פחות מ-81% מעלוית ההפקה שלו בקופות. והחישוב הזה אפילו לא לוקח בחשבון את המיליונים שדיסני הוציאה על מנת לשווק את הסרט ואת ההכנסות שדיסני תפסיד ממוצרים נלווים אשר סרט פרנצ'ייז אמור להניב, כמו צעצועים, תוכניות טלוויזיה, ספרים ומשחקי וידיאו. קשה להאמין שילדים יקנו בתקופה הקרובה בובות של טונטו, הדמות ששיחק ג'וני דפ בסרט.

אולם ניתוח של סרטי הקיץ הגדולים מראה כי "הפרש הבודד" אפילו לא היה הכישלון הגדול ביותר השנה. הכבוד המפוקפק הזה הולך לסרט RIPD (שתורגם לעברית כ"שוטרים מעולם אחר", וצפוי להגיע לבתי הקולנוע בישראל במהלך חודש ספטמבר). השוואה בין תקציבי כל סרטי הקיץ לבין ההכנסות שרשמו בקופות מסביב לעולם (שוב, ללא חישוב עלויות השיווק) מראה כי RIPD, בו מככבים ראיין ריינולדס, קווין בייקון וג'ף ברידג'ס, הוא הכישלון הגדול של הקיץ. הסרט, העוסק בצוות של שוטרים מתים הרודפים אחרי רוחות של פושעים, הכניס 49 מיליון דולר מסביב לעולם, אך עלות הפקתו הייתה 130 מיליון דולר, כלומר לא רק שלא הצליח להחזיר את עלות ההפקה, אלא כיסה 38% בלבד ממנה.


צילום: רויטרס

למזלם של אולפני יוניברסל ודיסני, לשני האולפנים היו סרטים שהגיעו לצמרת הרשימה: סרט האנימציה "גנוב על המיניונים" של יוניברסל הכניס 714 מיליון דולר בתקציב הפקה של 76 מיליון דולר, כלומר 939% מהתקציב, וכבר הוחלט על הפקת המשכון נוסף בסדרה.

הלהיט של דיסני היה "איירון מן 3". זהו הסרט המכניס ביותר הקיץ, עם הכנסות של 1.2 מיליארד דולר מסביב לעולם, עם זאת, אם מתחשבים גם בעלות ההפקה שלו, הסרט מדורג רק חמישי בסרטים שהחזירו את ההשקעה, מבחינת שיעור הכנסות.

עבור דיסני, ההצלחה של איירון מן היא הרבה יותר מניצחון של סרט אחד. היא מחזיקה בחיים את רכבת הכסף של חברת הקומיקס מארוול. ת'ור וקפטן אמריקה צפויים לחזור בקרוב לבתי הקולנוע ותוכנית טלוויזיה בשם "שילד" צפויה לעלות לטלוויזיה בארה"ב בחודשים הקרובים. כל פיסת תוכן של מארוול מניעה את כל היקום של החברה קדימה ומשאירה את הצופים והאוהדים מחוברים למותג. מדובר במעגל שהאולפנים מקווים שיקרה בכל פעם שיוצא סרט השייך לזיכיון.

בטבלת הסרטים המשתלמים של הקיץ, את המקום הראשון תופס סרט האימה דל התקציב The Purge. הסרט, שהופק בעלות של 3 מיליון דולר, הכניס 78 מיליון דולר בבתי הקולנוע בעולם. מדובר ב-2,600% מתקציב ההפקה.

סרטי אימה מהווים ההימור הטוב ביותר מבחינת האולפנים ההוליוודיים בשורת הרווח ביחס להשקעה, אך כדי להרוויח את הכסף, הגדול האולפנים עדיין צריכים להמר על בלוקבאסטרים. למרות ההצלחה של The Purge, קשה להאמין שהסרט המצליח ימכור כוסות, צעצועים ומתקנים בלונה פארק יוקמו עם הלוגו שלו. הדבר הטוב בסרטים מהסוג הזה הוא שאם הם נכשלים, האולפנים לא צריכים לערוך שיחת ועידה עם המשקיעים ולספר להם על הפסד של 190 מיליון דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן