גזר דינו של אולמרט: שנה מאסר על תנאי – יוכל לחזור לפוליטיקה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נידון היום למאסר על תנאי לשנה למשך שלוש שנים.   חודשיים וחצי לאחר שהורשע אולמרט בהפרת אמונים במסגרת פרשת מרכז ההשקעות, החליט בית המשפט להטיל עליו גם קנס בגובה מירבי של 75,000 שקל.

לדברי השופטת מוסיה ארד הפרת אמונים זו "עבירת שחיטות שלטונית שיש להתייחס אליה בחומרה". עוד אומרת ארד כי "פעילויותיו של אולמרט היו מסוכנות לשירות הציבורי". לעטנת השופטים ניתן היה להטיל על אולמרט גם עונש מאסר בפועל, זאת בשל הנסיבות המחמירות בהן בוצעו עבירותיו אשר "מעצימות אותן".

בתגובה להחלטת השופטים אמר אולמרט: "אני יוצא היום זקוף קומה מבית המשפט. אני מכבד את הכרעת הדין ואפיק את הלקחים הדרושים ממנה".

עורך הדין אלי זוהר, פרקליטו של אולמרט אמר: "הכרעת הדין ברורה. המשקל שנתן בית המשפט להתפטרותו של אולמרט היא הגורם העיקרי לעונש כפי שניתן. מבחינתי אכן תם ונשלם". 

בחודש יולי האחרון החליטו שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים לזכות את אולמרט בשתי הפרשות המרכזיות נגדו, טלנסקי וראשונטורס, והרשיע אותו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. כל ההחלטות התקבלו פה אחד.

אהוד אולמרט | צילום: רויטרס

השופטת מוסיה ארד אמרה אז: "המשפט היה ארוך ומורכב, והושפע משני אירועים מרכזיים – שביתת הפרקליטים וחקירת המשטרה בפרשת הולילנד". בנוסף אמרו השופטים כי "אחרי שבחנו את כל הראיות שהוגשו לנו החלטנו פה אחד לזכות את הנאשמים מהעבירות מפרשת ראשונטורס, התעורר ספק בדבר אשמתו; לזכות את הנאשם בפרשת טלנסקי ומהעבירות באישום השלישי – קבלת דבר במרמה. הרשענו את הנאשם בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על אולמרט עונש של 6 חודשי עבודות שירות. הפרקליטות ויתרה על הבקשה להטיל על אולמרט קלון אך לאחר שויתר על זכויות היתר שלו, היא חזרה בה. עורכי דינו של אולמרט טענו כי לאחר ארבע שנים שבהם חי אולמרט תחת האשמות כבדות, צריך להתחשב במצבו ולא להענישו עוד.

בתגובה לגזר הדין אמר עורך הדין אלי אברבנאל, התובע במשפט: "תנאי הענישה בתיק היו בהחלט קשים ולא שגרתיים. הפרקליטות מכבדת את קביעת בית המשפט אך הפרשה בהחלט לא הסתיימה. אנו נלמד את גזר הדין ונכריע לגבי ערעור". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן