גלי צונאמי פגעו בהוואי בעקבות רעידת אדמה בקנדה

גלי צונאמי פגעו בחופי הוואי בעקבות רעידת אדמה שפקדה את קולומביה הבריטית בלילה בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר. מומחים ממרכז התרעות הצונאמי של האוקיינוס השקט אמרו כי הגל הראשון שפגע בחופי הוואי היה נמוך מהצפוי והגיע ל-3 רגל. בשעה זו לא דווח על נפגעים או נזק.
 
לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תושבי הוואי קיבלו התרעה קצרה מאוד לפני פגיעת הצונאמי, זאת בשל חוסר וודאות של מומחי מרכז ההתרעות לגבי עוצמתו ומקורו של רעש האדמה שפקד את אזור קולומביה הבריטית בקנדה. שעות ספורות לפני פגיעת הצונאמי הורו הרשויות בהוואי על פינוי כל תושבי אזור החוף של האי למקומות גבוהים יותר. 

מרכז ההתרעות הורה לכל מי שנמצא באזור חופי הוואי להתפנות באופן מיידי ולהגיע לאזורים בהם פני השטח גבוהים יותר. רעידת האדמה הורגשה הלילה במרחק של כ-198 קילומטר מפרינס רופרט בקולומביה הבריטית בעומק של כ-10 קילומטרים מתחת לפני הים. במסיבת עיתונאים שערך המרכז נאמר כי לא ניתן לצפות מראש את גובה גלי הצונאמי וכי גלים נוספים צפויים להגיע לחופי הוואי בשעות הקרובות. 

צונאמי | צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

על פי המכון הסייסמולוגי בקולומביה הבריטית הרעש הגדול לווה במספר רעידות קטנות בעוצמה של 4.6 בסולם ריכטר. לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מהרעידה, אך באזורים מסויימים נפגה אספקת החשמל. 

בעקבות רעידת האדמה הוחלט לפנות את התושבים בכמה מהישובים באזור היידה גוואי בחוף המערבי של קולומביה הבריטית, ביניהם פורט אדוארד. בנוסף להוואי פורסמו אזהרות צונאמי גם לאזור החוף הצפוני של קולומביה הבריטית וכן לחוף הדרומי של האי ונקובר. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן