גלעד שליט על השבי: חששתי שהשחרור ישתבש ברגע האחרון

שנה לאחר שחרורו של גלעד שליט משבי החמאס הוא מדבר לראשונה על כל מה שעבר עליו בתקופה בה היה כלוא. בראיון ראשון לערוץ 10 מספר שליט כי את בדידותו בשבי העביר במשחקים ובכתיבה בעיקר. "שיחקתי עם עצמי בכל מיני משחקים ספורטיביים. הייתי מכין כדור מגרביים או מחולצה. הייתי גם כותב לפעמים, מכין רשימות של דברים שעשיתי כדי שלא אשכח". 

הגעגועים הביתה גרמו לשליט לצייר את מפת ארץ ישראל ואת מקום מגוריו, מצפה הילה שבגליל המערבי. "הייתי מצייר את מפת הארץ, עשיתי זאת בתחילת השבי כדי שלא אשכח. הייתי מדמיין את כל המקומות כדי לזכור אותם". 

צייר את מפת ישראל כדי לזכור, גלעד שליט | צילום: רויטרס

בחיוך מובך מספר שליט על הרגעים הראשונים שלו בארץ. "הייתה תחושה של הלם פתאום לראות את כל האנשים שלא ראיתי שנים, את כל ההמולה הזאת סביבי". שליט מודה כי עד שנחת בארץ, חשש כי לא יגיע הביתה. "בנסיעה בדרך לישראל הייתי כל הזמן בלחץ. פחדתי שמשהו ישתבש ברגע האחרון".

הלילה הראשון שלו בבית לא היה שקט. כשנשאל איך הרגיש לישון במיטתו אחרי כל כך הרבה זמן, ענה שליט: "ישנתי טוב כי הייתי מאוד עייף. הלכתי לישון בתשע וחצי והתעוררתי בשתיים בלילה. התחלתי להסתובב בבית, הסתכלתי בחלונות וראיתי שומרים שמסתובבים בחצר. 

שליט שוחרר בעקבות עסקה שחתמה ממשלת ישראל עם נציגי החמאס. במסגרת העסקה שוחררו 1,027 אסירים בטחוניים. העסקה הושגה בסיועם של מתווכים גרמנים ומצרים ונחתמה ב-11 באוטובר 2011. לאחר השחרור הכיר משרד הבטחון באופן תקדימי בשליט כנכה צה"ל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן