גל הטרור הגיע לבורסה: המסחר ננעל בירידות שערים חדות

המצב הביטחוני ממשיך להידרדר ולתת את אותותיו בערים נוספות בישראל – והיום הגיעו הדי הפיגועים גם לבורסה בתל אביב. לאחר שביומיים האחרונים שמרה הבורסה על יציבות יחסית חרף גל הטרור המשתולל, היום נראה כי המשקיעים מתחילים להביע את חששם מהמצב – והמסחר ננעל בירידות שערים חדות. כזכור, אתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת ואילו בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות, אך המגמה אצלנו החריפה היום.

מאז שעות הבוקר המשיך גל הטרור להכות בערי ישראל, כשברעננה ביצעו מחבלים שני פיגוע דקירה והביאו לפציעתם של שני אזרחים. ירושלים ספגה היום שני פיגועים בתוך דקות בודדות, לאחר שמחבלים חמושים פתחו באש בתוך אוטובוס, ומחבל נוסף דרס ברכבו תחנת אוטובוס הומה ודקר אזרחים. 3 ישראלים נהרגו במתקפת הפיגועים ועשרות נפצעו, בהם 5 במצב קשה.

על רקע כל אלו, כאמור, ננעל המסחר בבורסה בירידות שערים חדות, כשהמשקיעים מביעים את חששם מפני המשך הידרדרות המצב. מדד ת"א 25 נחלש ב-1.1% ומדד ת"א 100 ירד ב-1%. מדד הבנקים ומדד התקשורת ספגו את המכה הקשה ביותר ואיבדו כל אחד 2.4% מערכם. מדד הנדל"ן ירד ב-2% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.8%.

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב ריכזה מניית חברת כיל, אשר הודיעה הבוקר על הקמת פרויקט חדש בשיתוף עם יצרנית הפוספט הגדולה ביותר בסין. מניית החברה התחזקה עם פתיחת המסחר, אך המגמה התחלפה במהירות והמנייה צנחה ב-2.4%. מניית פרטנר שזינקה אתמול בחדות מוסיפה להתחזק גם כעת, וטיפסה היום ב-1.5%. מניית טבע התחזקת גם היא והוסיפה 2.3% לערכה לאחר ששבה עם פער חיובי מהמסחר בניו יורק. לעומתן, מניית חברת הביו פארמה כן פייט נפלה ב-15.2%, לאחר שהודיעה היום כי תגייס הון. אתמול זכתה תרופה לסרטן הכבד של החברה למעמד תרופת יתום באירופה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן