גל סכסוכי עבודה במשק: גם רשות המסים והמועצה לצרכנות הצטרפו

שורה של סכסוכי עבודה הוכרזה היום על ידי הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות. בין היתר הוכרזו סכסוכי עבודה במרכז לשלטון מקומי בשלוש הערים הגדולות ובמועצות הדתיות, ברשות המיסים, במשרד התקשורת, במועצה הדתית לוד ובמועצה הישראלית לצרכנות. כמו כן, הוכרז סכסוך עבודה בחברת תל אביב טלקום בע"מ.

סכסוך העבודה במרכז לשלטון מקומי בשלוש הערים הגדולות ובמועצות הדתיות הוכרז לטענת ההסתדרות בעקבות העסקה "קבלנית" של עובדים הפוגעת בעבודה מאורגנת, לרבות העסקת עובדים באמצעות חברות/תאגידים, חברות כלכליות, עמותות וכד'. סכסוך העבודה ברשות המסים הוכרז לדברי ההסתדרות בעקבות החלטה חד צדדית של ההנהלה לבצע שינויים מבניים וארגוניים, וללא כל ניהול מו"מ, לרבות איחוד פעילויות אגף המכס והמע"מ, מס הכנסה ושע"ם ועוד. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


יו"ר ההסתדרות, עופר עיני | צילום: מרק ישראל סלם

סכסוך העבודה במשרד התקשורת הוכרז בעקבות מה שההסתדרות כינתה כוונת המשרד לאחד בין מועצת הכבלים והלוויין לבין הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ולהקים רשות תקשורת, ללא כל קיום של מו"מ עם נציגות העובדים. הסכסוך ה במועצה הדתית לוד הוכרז בעקבות ההחלטה החד צדדית של ההנהלה לערוך תוכנית הבראה ללא כל ניהול מו"מ עם העובדים.

סכסוך העבודה במועצה הישראלית לצרכנות הוכרז בעקבות מה שכינו בהסתדרות סחבת של למעלה משנה במו"מ על הסכם קיבוצי, וחשש ממשי לפיטורי עובדים ולפגיעה בזכויותיהם כתוצאה מקיצוץ משמעותי בתקציב המועצה. כמו כן הוכרז סכסוך העבודה בחברת תל אביב טלקום בע"מ, חברת קבלן שעושה התקנות של שידורי כבלים ואינטרנט של "הוט". מדובר בסכסוך עבודה שהוכרז בעקבות פגיעה כביכול בהתארגנות ודרישת העובדים לניהול מו"מ על הסכם קיבוצי להסדרת זכויותיהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן