גם אחרי המחאה: תל אביב יקרה יותר מניו יורק

המחאה החברתית כנראה לא השפיעה על יוקר המחיה בתל אביב, אשר נשארה יקרה יותר מערים גדולות אחרות בעולם, כמו ניו יורק – כך עולה מסקר יוקר המחיה השנתי של מרסר. על פי דירוג 50 הערים היקרות ביותר בעולם של חברת הייעוץ וההשקעות הבינלאומית, תל אביב נמצאת במקום ה-31 ומובילה ביוקר המחיה גם על פריז ורומא. את הרשימה פותחת השנה טוקיו, בירת יפן, וסוגרת דקר, בירתה של רפובליקת סנגל האפריקאית. 

הדירוג של מרסר מבוסס על פרמטרים של יוקר המחיה ב-214 ערים הפזורות על פני חמש יבשות ברחבי העולם. בין היתר, בדקה חברת ההשקעות מחירי סחורות ואמצעי בידור, מחירי תחבורה, מזון וביגוד, עבור תיירים ותושבי הערים. מדובר בסקר המקיף ביותר הנערך כיום, כאשר ניו יורק עומדת בבסיסו וכל שאר הערים נבדקות בהשוואה אליה. 

דירוגה של תל אביב בסקר הנוכחי עלה ב-8 מקומות לעומת 2011. כיום, נחשבת העיר התוססת בישראל ליקרה ביותר במזרח התיכון, זאת למרות המחאה החברתית של הקיץ האחרון שמטרתה הייתה להוריד את יוקר המחייה בעיר. עוד עולה מהסקר כי כיום העיר היקרה ביותר באירופה היא מוסקווה, בירת רוסיה, הממוקמת במקום הרביעי. כמעט כל הערים ביבשת ירדו השנה בדירוג, זאת בעיקר בשל הירידה בשערי המטבעות המקומיים, כולל היורו. לונדון, בירת בריטניה המארחת השנה את האולימפיאדה ירדה מקום אחד בדירוג ונמצאת במקום ה-25. פריז סגרה ירידה של 10 מקומות, בעוד רומא, מילאנו, וינה ואמסטרדם ירדו בין 7 ל-13 מקומות. 


בארה"ב ניו יורק עדין נחשבת לעיר היקרה ביותר, זאת למרות שירדה במקום אחד מהדירוג בשנה הקודמת למקום 33. אחריה ברשימה לאס אנג'לס במקום 68 וסן פרנסיסקו במקום 90.

צילום: רויטרס 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן