גם באירופה: כך מתחמקות ענקיות הטכנולוגיה מתשלום מסים

חברות הטכנולוגיה האמריקאיות מתחמקות מתשלומי מס באירופה על ידי הצנעת מרכזי הפעילות שלהן ביבשת, כך עולה מבדיקה שערכה סוכנות הידיעות רויטרס. מבדיקת מסמכי החברות עולה כי 37 מתוך 50 חברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב לא מדווחות על מיקום מרכז הפעילות שלהם באף אחד מהשווקים באירופה ובכך חותכות את הוצאותיהן על מסים.

חברות רבות, ביניהן מיקרוסופט, המוכרת מוצרי תוכנה רבים ממרכז שברשותה בדאבלין, טוענות כי הסיבה לאי דיווח היא הרצון למקסם את אפקטיביות השירות הניתן ללקוחות וכי הדבר אינו נובע משיקולי מס. 

עוד עולה מהבדיקה כי כרבע מהחברות אינן מדווחות למדינות על ההכנסות שהופקו בהן. שאר החברות מדווחות על מרכז פעילות הנמצא בשווקים אירופים קטנים בהם שיעורי המס נמוכים יחסית. כתוצאה מכך, הרשויות בבריטניה, גרמניה וצרפת לא יכולות לעקוב אחר הכנסות החברות בשטחן ולא יכולות להטיל עליהן מס. 

צילום: רויטרס

בשבוע שעבר השיק ה-OECD תוכנית למאבק במה שמוגדר כ"העלמת מס מאורגנת". מדובר בנושא שהפך לבוער במיוחד לאחרונה לנוכח התנגדותם של אזרחים במדינות רבות באירופה לשלם מסים גבוהים בגלל הטבות המס של החברות. 

במסגרת התוכנית של הארגון תערך בדיקה שתבחן את השיטות בהן משתמשות החברות להתחמק מתשלום מסים, בניהן אי דווח על מיקומם של מרכזי פעילות. נושא זה עלה לראש סדר היום הציבורי באירופה על ידי מספר ארגונים עסקיים בעקבות שאלות בנוגע למדיניות המס של חברות כמו אפל, גוגל ואמזון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן