דברי דראגי הקפיצו את אירופה: מדריד זינקה ב-6%

בורסות אירופה סגרו את יום המסחר במגמה חיובית לאחר שנשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דרגי הבטיח לעשות כל מה שצריך כדי להציל את גוש היורו. לאחר פרסום הדברים שאמר דראגי בכנס משקיעים בלונדון, רשמו המדדים המובילים באירופה עליות שערים חדות.

בורסת מדריד זינקה ב-6%, פריז רשמה עליה של כ-4%, פרנקפורט התחזקה ב-2.7% ולונדון הוסיפה 1.3% לערכה.  

"במסגרת המנדט שניתן לבנק האירופי המרכזי, אנו מוכנים לעשות כל מה שנידרש על מנת לשמור על היורו – ותאמינו לי זה מספיק", כך אמר היום נשיא הבנק, מריו דראגי. זוהי ההערה הנועזת ביותר שהציע דראגי לשווקים האירופים עד כה.

בעקבות דבריו של דראגי נרשמו עליות נאות בבורסות אירופה. פאריס מתחזקת ב-3.1%, פרנקפורט מטפסת ב-1.9% ובורסת לונדון מתחזקת ב-1.42%.

בכנס השקעות בלונדון, רמז דראגי על הרחבת פעילות הבנק במסגרת ההתמודדות עם משבר החוב אליו נקלע גוש היורו, אך לא פירט מה יהיו צעדים אלה. ההנחות של האנליסטים מדברות על כך שהבנק האירופי המרכזי מתכונן לרכישת אג"ח ספרדיות ואיטלקיות על מנת להקל את על הכלכלות הקורסות של שתי המדינות. 

נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, הודיעה ממשלת יוון כי הצליחה להגיע לתוכנית שתחסוך לה 11.7 מיליארד יורו ב-2013 ו-2014, אותם תוכל להחזיר לנושיה הבינלאומיים שלה, כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, תציג ממשלת יוון את התוכנית בפני מנהיגי הקואליציה במדינה כדי לאשרה באופן סופי. "הממשלה הגיעה לאישורים סופיים על התוכנית, ותציג אותה מאוחר יותר בפני המנהיגים הפוליטיים", אמר לרויטרס שר כלכלי בכיר במדינה.

ראש הממשלה היווני אנטוניס סמארס מתוכנן להיפגש מאוחר יותר היום עם ראשי שתי המפלגות האחרות בקואליציה ביוון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן