דב מורן: "ייתכן שגוגל קנתה את ווייז רק כדי שלפייסבוק לא יהיה"

"יתכן שגוגל רוצה את ווייז כדי לחסום את פייסבוק, זה חלק מהתחרות ביניהן. יכול להיות שהיא תקנה את ווייז רק כדי שלפייסבוק לא יהיה, כמו שמכבי קונה שחקנים כדי שישבו אצלה על הספסל" – כך אמר הבוקר יזם ההייטק וממציא הדיסק און קי, דב מורן, בראיון לגל"צ.

"ווייז עשו עיסקה נהדרת ועשו אותה כמו שצריך", אמר מורן, "ואנחנו לא עושים איתם תחרות. בכל עיסקה כזו הצד הקונה צריך לוודא שהוא לא קונה חתול בשק, שאין תביעות נגד החברה וכדומה. אני מאמין שזה תהליך שייגמר בהצלחה כי לוויז אין היסטוריה כזו, ושבדיקת הנאותות תסתיים בהצלחה".

מורן התייחס לסכום הגבוה שפורסם (1.3 מיליארד דולר): "מי שיודע לגבי הסכום זה עורכי הדין ורואי החשבון. גוגל היא חברה ציבורית וקשה לי להאמין שמישהו שם פרסם בכוונה משהו שלא יקרה, כך שאני מניח שהעיסקה תחתם. לכל חברה יש מה שמוצא חן בעיניה, ווייז הוא מוצר נהדר שאני משתמש בו ונהנה ממנו".


צילום: רויטרס

"למה פייסבוק רצו את זה? כי אין להם תכנת ניווט", הוסיף מורן. "זו היתה יכולה להיות עיסקה שמתלבשת עליהם נהדר כי יש בתכנה אלמנטים חברתיים". 

מורן ניתח את תחושת הגאווה בישראל בעקבות העיסקה: "זה מכניס למדינה קרוב למיליארד שקל של מסים, ואז זה פחות מסים עלינו. כל אחד במדינה מרגיש כאילו הוא זכה בדואר במאה ועשרים שקל. זו חברה ישראלית, וכל העולם שומע עליה וזה נותן לנו הרבה כבוד".

"העיסקה מוכיחה שאפשר ליזום ולהתחרות גם מול החברות הגדולות האלו", סיכם מורן, "לפעמים גם בצורה הזאת שמאלצת אותם לקנות. זו מורשת קרב, חלק מהתרבות שלנו, חלק ממה שגורם לאנשים צעירים לנטוש מקום עבודה בטוח ולהקים חברות כאלו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן