דואגים למשק: מדד אמון הצרכנים ירד בדצמבר ב-2%

מדד אמון הצרכנים רשם בחודש דצמבר ירידה קלה של 2% ל-28%-, לעומת 26%- בנובמבר, כך עולה מדוח שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). 

הדוח מראה כי ערך מדד אמון הצרכנים בקרב מועסקים עמד בדצמבר על 27%-, בדומה לערך המדד בקרב אלה שאינם מועסקים שעמד על 28%-. זאת, לאחר שבחודש נובמבר היה הבדל בין שתי הקבוצות – 23%- בקרב מועסקים ו-31%- בקרב לא מועסקים. כמו כן, בעלי השכלה נמוכה, חסרי תעודת בגרות פסימיים יותר מבעלי תעודה אקדמית – 33%- לעומת 23%- בהתאמה.  

עוד עולה מהדוח כי בחודש דצמבר לא חל שינוי בערכים המתייחסים למצב הכלכלי של משק הבית ולמספר המובטלים וערכם נותר זהה לערך שנמדד בחודש שעבר- 5%- ו-42%- בהתאמה. כמו כן, בערכים המתייחסים למצב הכלכלי של המדינה ולציפיות לגבי חסכון של משק הביתלא חל שינוי מובהק.

צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

בחודש נובמבר היו עליות בכל ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד. העליות הגבוהות ביותר נרשמו במאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי של משק הבית, שהגיע לרמה של 5%- (בשלושת החודשים האחרונים נע מאזן זה בין 17%- ל-13%-); ובמאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי במדינה, שהגיע לרמה של 29%-. השינוי בשני המאזנים הללו, ובערך של מדד אמון הצרכנים, לעומת חודש אוקטובר, הוא מובהק.

הסקר נערך בקרב בני 21 ומעלה ונועד לאסוף מידע על הערכותיהם לגבי השינויים הצפויים במצבם הכלכלי, לאסוף מידע על ציפיות לשינויים במדד המחירים לצרכן, לסייע לזהות תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים, ולאסוף מידע לגבי ציפיות לרכישות גדולות ולשינוים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן