חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דוחות בזק: הרווח הנקי ירד ב-10% ל-1.86 מיליארד שקל; שכר המנכ"ל: 4.3 מיליון שקל

חברת התקשורת בזק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2012 ולשנה כולה. הרווח הנקי השנתי של הקבוצה עמד על 1.8 מיליארד שקל, ירידה של כ-10% לעומת הרווח הנקי בשנת 2011, אשר עמד על 2.066 מיליארד שקל. השחיקה במדדי הרווחיות נבעה לדברי החברה מירידה ברווחיות בתחום הסלולר, שקוזזה בחלקה מקיטון בהוצאות הפרשה לפרישת עובדים.

במקביל, הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד של 861 מיליון שקל, וכי המנכ"ל היוצא אבי גבאי יקבל בונוס של 2.2 מיליון שקל על התוצאות. שכרו השנתי של גבאי, כולל המענק, הסתכם 4.3 מיליון שקל. שכרו של מנכ"ל פלאפון גיל שרון הסתכם ב-4 מיליון שקל ומנכ"ל בזק בינלאומי, יצחק בנבנישתי השתכר 3.2 מיליון שקל ב-2012.

ההכנסות בשנת 2012 הסתכמו בכ-10.28 מיליארד שקל לעומת כ-11.37 מיליארד שקל בשנת 2011, ירידה של כ-9.6%. הירידה בהכנסות הקבוצה נבעה ברובה מירידה בהכנסות בתחום הסלולרי, ובמיוחד כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירות ציוד קצה סלולרי (קיטון של כ- 704 מיליון שקל), לצד ירידה בהכנסות משירותי סלולר (קיטון של 376 מיליון שקל). הרווח התפעולי ב-2012 ירד ב-6.4% ל-3.04 מיליארד שקל, וכאמור הרווח הנקי ירד ל-1.8 מיליארד שקל. ה-EBITDA בשנת 2012 (רווח ללא מסים, פחת והפחתות) הסתכם בכ-4.47 מיליארד שקל, ירידה של כ-3.6% לעומת הנתון המקביל ב-2011.

ברבעון הרביעי של שנת 2012 הסתכם הרווח הנקי של בזק ב-519 מיליון שקל, ירידה של 1% ביחס לרבעון המקביל ב-2011. הירידה הקלה ברווח הנקי נבעה לדברי החברה מעלייה בהוצאות מסים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


מנכ"ל בזק היוצא, אבי גבאי | צילום: מוטי אלמליח

התחרות בסלולר פגעה בתוצאות פלאפון

הרווח הנקי של החברה הבת פלאפון צנח ב-34% והסתכם ב-698 מיליון שקל, לעומת 1.06 מיליארד שקל בשנה קודמת. הרווח הנקי ברבעון הרביעי ירד בכ-34.3% והסתכם ב-134 מיליון שקל, לעומת 204 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הירידה במדדי הרווחיות נבעה מירידה בהיקף מכירות ציוד קצה, לצד שחיקה מתמשכת בתעריפים בשנה האחרונה כתוצאה מהתחרות בשוק הסלולר.

החברה דיווחה על איבוד 47 אלף מנויים ב-2012, ומצבת המנויים שלה עמדה על 2.8 מיליון איש. הירידה המשמעותית ברווחים נבעה בעיקרה מקיטון משמעותי מההכנסות שרושמת החברה מכל מנוי, שירדו בשל התחרות בסלולר מ-107 שקל ל-95 שקל ב-2012. ברבעון הרביעי ירדה ההכנסה הממוצעת למנוי ל-89 שקל.

המספרים באלפים (מתוך דוחות פלאפון)

בניגוד להיחלשות התוצאות בסלולר, רשמה בזק שיפור משמעותי בפעילות הקווית. החברה דיווחה על גידול שיא של חמש שנים בגיוס לקוחות אינטרנט ל-1.17 מיליון לקוחות, ועל צמיחה של 74 מיליון שקל בהכנסות משירותי אינטרנט ל- 1.17 מיליארד שקל. הרווח הנקי ב-2012 הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל, לעומת 1.07 מיליארד בשנת 2011, גידול של כ-14.9%. הרווח התפעולי לשנת 2012 גדל ב-17.8% ל-1.95 מיליארד שקל, ורוחב הפס הממוצע ללקוח קפץ ב-43.3%.

קצב הגלישה הממוצע באינטרנט של החברה עלה ב-2012 והגיע ל-9.6 מגה ביט לשנייה, גידול של כ-43.3% משנת 2011. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט (ARPU) הסתכמה בכ-81 שקל ב-2012, לעומת כ-80.

בזק אישררה גם את התחזית לתוצאות 2013. החברה חוזה כי הרווח הנקי לבעלי המניות יהיה 1.8-1.7 מיליארד שקל. בחברה ציינו כי ב-2013 צפויים להימשך תהליכי ההתייעלות בכל מגזרי הפעילות. כמו כן, בזק מתכננת להאיץ את היקפי פריסת הסיבים האופטיים עד לחצר הלקוח ובנייני המגורים (FTTB/H), כך שכבר במהלך השנה הקרובה תפרוס החברה רשת סיבים בהיקף משמעותי וקצב הפריסה צפוי להמשיך ולגבור בשנים הקרובות. 

החברה הבת בזק בינלאומי, ספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות, רשמה רווח נקי של 160 מיליון שקל, ירידה של 12.4% ביחס לנתון המקביל ב-2011.

ה-EBITDA של בזק בינלאומי הגיע לשיעור שיא מאז הקמת החברה. בשנת 2012 הסתכם בכ-355 מיליון שקל לעומת כ-350 מיליון שקל, גידול של כ-1.5% הנובע בעיקרו מהצמיחה מהכנסות שירותי האינטרנט של החברה ומהתייעלות בהוצאות החברה שנבעה מהקמת הכבל התת ימי של החברה.

שאול אלוביץ', יו"ר בזק, התייחס לדוחות: "התוצאות הכספיות מעידות על עוצמתה של הקבוצה, על כל זרועותיה, ויכולתה להשיג שיעורי רווחיות וכושר ייצור מזומנים מהגבוהים במשק הישראלי. היתה זאת שנה בה שוק התקשורת חווה שינויים עמוקים, שהביאו לעליית מדרגה ברמת התחרות בכל הענפים בהם פועלת הקבוצה. אני מצפה שרפורמת השוק הסיטונאי, לצד ביטול ההפרדה המבנית, יובילו לשיפור מצבו של הצרכן, הן ברמת השירות והן ברמת המחיר".

"במקביל", הוסיף אלוביץ', "גם חברות התקשורת יוכלו להרוויח מהשוק הסיטונאי בזכות מהלכי התייעלות ויצירת סינרגיה בין הפעילויות השונות. תפיסתה האסטרטגית של בזק היא להוביל בכל תחום בו היא פועלת, באמצעות שירות מצויין והתשתיות המתקדמות ביותר. לשם כך, בזק סיימה לאחרונה את פריסת רשת ה-NGN המתקדמת, והיא כבר נמצאת בעיצומו של פרוייקט ה- Fiber NGN".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן