דו"חות מזרחי טפחות: הרווח הנקי צמח ב-5.5% ברבעון הראשון

בנק מזרחי טפחות דיווח הבוקר (יום ג') על גידול של 5.5% ברווחיו ברבעון הראשון של 2012. ברבעון הראשון הציג הבנק רווח נקי של 251 מיליון שקל, בהשוואה ל-238 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממימון בהן הכיר הבנק זינקו ביותר מ-17% והסתכמו ב-768 מיליון שקל. השיפור בפעילות המימון של הבנק מול הסקטור הקמעוני בולט במיוחד מול עסקים קטנים. הבנק הציג שיפור של 22.3% בהכנסות מימון שנבעו מהלוואות לעסקים קטנים.

ההוצאות על הפסדי אשראי של הבנק גדלו והסתכמו ברבעון החולף ב-67 מיליון שקל כאשר ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההפסדים על 54 מיליון שקל (עלייה של 24% בהפסדים). למעט היקף הפסדי האשראי שהציג הבנק, שיעור ההוצאות בגין הפסדי האשראי עלה במעט ברבעון החולף ועמד על 0.22 ( לעומת 0.20 ברבעון המקביל).


שיעור התשואה על ההון עמד ברבעון המקביל ב-2011 על 14.3%, בעוד שברבעון האחרון הוא ירד מעט, ועומדת על 13.6%. השינויים בתשואה על הון מגיעים, בין היתר, כתוצאה מהגדלת בסיס ההון של הבנק ב-15% בשנה החולפת – כחלק מגיוס הון שביצע הבנק בשנה החולפת בכדי להתאים את רמת ההון לדרישות החדשות של המפקח על הבנקים. הבנק מציג, נכון לסוף הרבעון הראשון, יחס הלימות הון של 7.94%.

אחד המנועים שהובילו את הבנק להציג גידול ברווחים היה הרחבת נתח השוק בשוק המשכנתאות – המצית העיקרי לשוק הנדל"ן. ברבעון החולף עמד הנתח של הבנק מסך היקף הביצועים בשוק המשכנתאות על 36.7%, ולמעשה, זהו המשך מומנטום חיובי של הבנק בהיקף הנכסים שלו – עם הענקה של יותר מ-16 מיליארד שקל לציבור הלווים שלו וברווח של 44% מהרווח הכולל של ענף המשכנתאות בארץ בשנה שעברה.

אחת החולשות הבולטות במקורות ההכנסה של הבנק הן עמלות הקנייה והמכירה של לקוחות הסוחרים בשוק ההון. ההכנסות מעמלות הסתכמו ברבעון הראשון 357 מיליון, ירידה של 6.5% ביחס לרבעון המקביל, שבו ההכנסות עמדו על 382 מיליון שקל. ככלל, מחזור המסחר היומי הממוצע בניירות ערך עמד על כ-1.1 מיליארד שקל בממוצע, בהשוואה לכ-2.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2011. אחת הסיבות המרכזיות ליובש המסחר שמאפיין את הבורסה היא כובד משקלה של הרגולציה. חששם של הזרים מהמצב הביטחוני בארץ מדיר את רגליהם ממסחר בבורסה המקומית – ומכווץ את מחזורי המסחר.

לבינתיים, מזרחי טפחות הוא הראשון מבין הבנקים אשר פרסם את דו"חותיו והצפי הוא כי שאר הבנקים הציבוריים עשויים להציג גם הם שחיקה ברווחיות מפעילות הלקוחות בשוק ההון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן