דיווח: גוגל מפתחת קונסולת משחקים ושעון חכם

האם במאונטיין וויו יהיו הראשונים מבין ענקיות הטכנולוגיה לפרוץ לשוק עם שעון חכם? על פי דיווח שמגיע מהוול סטריט ז'ורנל, מקורות המקורבים לעניין מוסרים כי גוגל מפתחת קונסולת משחקי וידאו ושעון יד חכם המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

כמו כן, גוגל מתכננת להוציא לשוק גירסה שנייה של מזרים המדיה המבוסס אנדרואיד של החברה, Nexus Q, אשר נחנך בשנה שעברה, אך לא הגיע בסופו של דבר אל השוק. בענקית החיפוש סיפרו לעיתון כי גוגל מקווה להשיק את אחד המוצרים הללו כבר בסתיו הקרוב, יחד עם גירסה חדשה למערכת ההפעלה אנדרואיד.

הדיווח מגיע לאחר שורה ארוכה של מהלכים בתעשייה בחודשים האחרונים: סוני חשפה לאחרונה את הגירסא החדשה של קונסולת הפלייסטיישן שלה ומיקרוסופט כבר הכריזה על מכירה מוקדמת של קונסולות ה-Xbox One וה-Xbox 360 בגירסא מחודשת, אך על פי אחד מהמקורות, עיקר העניין של גוגל בתקופה האחרונה התמקד בחברת הסטארטאפ Ouya, אשר השיקה לא מזמן את קונסולת המשחקים שלה שגייסה יותר מ-8.5 מיליון דולרים דרך פלטפורמת גיוס ההמונים קיקסטארטר, מבוססת גם היא על מערכת ההפעלה אנדרואיד ומגיעה עם בקר משחק.


צילום: רויטרס

בסתיו הקרוב: גירסא חדשה למערכת ההפעלה אנדרואיד

עיקר המאמץ של גוגל בתחום התוכנה מתמקד כיום בעיקר בעיצוב הגירסא הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שעל פי הדיווחים תגיע תחת שם הקוד Key Lime Pie וצפויה להשקה רשמית בסתיו הקרוב. על פי הדיווחים, מערכת ההפעלה תעבור אופטימיזציות משמעותיות נוספות ותהיה מתואמת לטלפונים חכמים בעלות נמוכה יותר, הנפוצים בעיקר במדינות מתפתחות במטרה להגדיל את נתח השוק של אנדרואיד ברחבי העולם. הדעה הרווחת במאונטיין וויו, המתבטאת בעיקר בפרוייקט הבלונים האחרון של החברה, היא פנייה לשוק המיד-לואו ואימוצו במהירות האפשרית לפני שמתחרות אחרות ינסו להגיע לשם.

בינתיים, בגיזרת השעונים החכמים, סוני כבר הספיקה להשיק את הגירסא השנייה של השעון החכם שלה, Sony Smatwatch 2 אשר מתבסס גם הוא על מערכת ההפעלה אנדרואיד ומציג עמידות גבוהה בפני מים וביצועים גבוהים. עם התפתחות הפופולאריות של מתחרים נוספים בשוק, כגון שעון ה-Pebble שהצית את האש ולאחריו שעונים חכמים נוספים כמו ה-AGENT וה-CST-01.

במקביל, בלומברג דיווח במרץ כי אפל בראשות ג'וני אייב עובדת על שעון חכם המבוסס על מערכת ההפעלה iOS בגירסא מותאמת אישית. יכול מאוד להיות כי הצפת השוק במספר גדול של מתחרים והאימוץ המהיר של המשתמשים השפיע על מקבלי ההחלטות בענקית החיפוש וזירז את ההחלטה להשיק שעון חכם משלה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

ממילים לשיר ועד לביטוי רלוונטי

מצעד פרוייקטי ה-Kickstarter שאהבנו השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן