דיווח: האיחוד האירופי חוקר את אפל בחשד לפעילות אנטי תחרותית

אחרי המאבק נגד הטענות להעלמת מסים בארה"ב, כעת תיאלץ אפל להתמודד עם הרשויות באירופה. על פי מסמך שהגיע לפיננשל טיימס, נראה כי האיחוד האירופי חוקר חשד להתנהלות אנטי תחרותית של חברת הטכנולוגיה האמריקאית. 

על פי דיווח בפיננשל טיימס, נציבות האיחוד האירופי העבירה למספר מפעילות סלולר ביבשת שאלון בנוגע לטקטיקות מכירת מכשירי אייפון. על פי החשד, המפעילות נתנו העדפה לאייפון בהסכמי הפצה שמנעו מהמתחרות בשוק הסלולר מלסגור עסקאות מכירה. 

החקירה בנוגע להתנהלות אפל החלה בעקבות תלונות פרטיות שהתקבלו בנציבות. בשלב זה, מדובר בחקירה ראשונית בלבד, במסגרתה יבדק הצורך בהגשת תלונה רשמית נגד אפל. 

צילום: רויטרס

במסגרת החקירה, הנציבות האירופית תבדוק האם אפל מובילה בשוק הסלולר באירופה מול המתחרות האחרות כמו סמסונג. בתגובה לטענות נגדה, אמרה אפל כי היא פועלת בהתאם לחוקי האיחוד האירופי. 

השאלון שהועבר למפעילות הסלולר בודק בין היתר, האם אפל מכריחה אותן לרכוש מספר מינימלי של מכשירי אייפון, קובעת תקציב מוגזם לשיווק מוצריה ו/או ודורשת תנאי מכירה טובים יותר מאלה שמקבלות המתחרות שלה בשוק. 

בנוסף בודקים בנציבות האם אפל מכניסה סעיף בחוזה השימוש באייפון 5 שלה שמונעים מהמכשיר לפעול ברשת 4G מהירה ברחבי אירופה. הנציבות קבעה כי על המפעילות להשיב לשאלון עד ה-17 ביוני. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן