דיווח: סוני תשיק בקרוב עדשות אלחוטיות לסמארטפונים

יצרניות המצלמות סובלות בשנים האחרונות מירידה דרמטית במכירות. הסיבה היא, כמובן, הסמארטפונים שהולכים ומשתלטים על חיינו, ומחליפים עוד ועוד מכשירים ייעודיים שבעבר לא יכולנו להסתדר בלעדיהם והיום הם כבר לא נחוצים.

כל אחת מהחברות מנסה למצוא דרך משלה להתמודד עם התופעה: חלקן מרכזות את מאמציהן על מצלמות-על סופר איכותיות באיכות ומהירות שלא ניתן להשיג במכשיר בעל מערכת הפעלה למשימות כלליות, אחרות מעבירות את המיקוד ממכירה לקהל משתמשי הקצה לחברות, ומצמצמות את תפקידן ליצרניות חיישנים ועדשות בלבד.

הכרזה בתערוכת IFA הקרובה

סוני ניסתה את כל הטקטיקות האלה, עם סדרת מצלמות איכותיות מאוד ומעבר למודל של מכירת חיישני ה-Exmor שלה ליצרניות סמארטפונים כגון סמסונג. התוצאות היו חיוביות ולאחרונה הצליחה החברה לעבור מהפסד לרווח, אך למרות זאת נראה שהיא אינה מצליחה להתמודד על ליבם של הצרכנים בתחום הצילום. לכן, בקרוב מתכוונת החברה להציג טקטיקה חדשה שהיא מקווה שתהפוך אותה שוב למעצמת מצלמות: תוספי מצלמות לסמארטפונים.

צילום: יח"צ

לפי הבלוג Sony AlphaRumors, בתערוכת האלקטרוניקה IFA שתיערך בברלין בחודש הבא תחשוף סוני סדרת מצלמות בעלות גוף הכולל עדשות בלבד. המכשירים, המכונים לפי האתר Lens Cameras (מצלמות עדשה), יכללו את כל הרכיבים הדרושים לפעולת הצילום – מעבד עצמאי, חיישן, עדשה וכרטיס זיכרון – כאשר תקשורת אלחוטית בתקני NFC, בלוטות' ו-WiFi יאפשר לחבר אותן באופן אלחוטי לכל סמארטפון כדי להשתמש בו כעינית ומתג צילום.

ניתן יהיה להצמיד את התוספים האלה לסמארטפון בצורה מגנטית ובעזרת תפסים שאמורים להתאים לכל סמארטפון קיים, ולא רק לאלו של סוני. השליטה על המצלמות הללו תיעשה באמצעות אפליקציה ייעודית למכשירי אנדרואיד ו-iOS.

שני הדגמים הראשונים בסדרה, לפי האתר, יכללו אחד בעל חיישן הצילום האיכותי RX100MII של 20.2 מגה-פיקסל בגודל אינצ' מחורי עדשת קארל צייס, ואחד בעל חיישן CMOS של 18 מגה-פיקסל בגודל 1/2.3 אינצ' מאחורי עדשה בעלת זום אופטי 10x.

בתמונות, אגב, ניתן לראות את אחת העדשות כשהיא מחוברת לסמארטפון הדגל הבא של סוני, המכונה Honami, הנראה דומה מאוד ל-Xperia Z אך המצלמה המובנית שלו ממוקמת קרוב יותר לפינת המכשיר. הסמארטפון החדש טרם הוכרז וצפוי להיחשף ב-IFA יחד עם סדרת המצלמות החדשה ולכלול חיישן צילום לא קטן משלו.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מודל התשלום של Feedly: חצי מיליון דולר תוך 8 שעות

סוני אוהבת את הגיימרים, הגיימרים שונאים את מיקרוסופט


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן