דיווח: סמסונג רכשה את בוקסי הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג רכשה את חברת בוקסי הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים. החברה המייצרת קופסת סטרימינג שזכתה בעבר בפרסים, גייסה בסך הכל כ-30 מיליון דולר ועל פי ההערכות, סכום הרכישה נמוך מסכום ההשקעה. 

על פי הסכם הרכישה, סמסונג תמשיך להעסיק את 45 עובדי בוקסי, לרבות מייסד החברה אבנר רונן. מחצית מעובדי בוקסי פועלים כיום בישראל. בנוסף החברה מנהלת מרכז פיתוח בניו יורק. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בוקסי הוקמה ב-2007 תום סלע, יובל טל, רועי וולקן, עידן כהן ואבנר רונן, המשמש כמנכ"ל החברה וגייסה מאז כ-30 מיליון דולר, בעיקר מקרנות אמריקאיות כגון ספארק קפיטל, יוניון סקוור וג'נרל קטליסט. קרן ההשקעות הישראלית פיטנגו הצטרפה לסבב ההשקעות האחרון בחברה. על פי ההערכות הקרן השקיעה בחברה 4-5 מיליון דולר. בינואר 2010 היא השיקה את הממיר החדשני שלה, שנחשב אז לאחד המובילים בשוק.

צילום: boxee.tv

בחודש אוקטובר האחרון הודיעה בוקסי כי היא מפסיקה את ייצור מוצר הדגל שלה, ממיר הבוקסי בוקס, אולם תמשיך לספק תמיכה למכשירים. במקביל הודיעה החברה על שינוי אסטרטגי והשקת ממיר חדש לצפייה בשידורי טלוויזיה בשידור סטרימינג.

מוצריה של בוקסי עוררו את זעמן של חברות המדיה בארה"ב מכיוון שהם מאפשרים למשתמשים לרכוש תוכן מבלי לשלם לספק כבלים או לוויין. בפברואר 2012 השיקה החברה מוצר נוסף, מתאם המאפשר ללקוחותיה לקלוט שידורים חיים מארה"ב וקנדה. גם מוצר זה הפך לשנוי במחלוקת בקרב חברות המדיה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן