דיווח: ספרד תבקש סיוע של 100 מיליארד יורו

ספרד תבקש מהאיחוד האירופי חבילת סיוע של 100 מיליארד יורו, אך לא תעשה זאת עד שיובהר מצב הבנקים במדינה, ותהיה הערכה מדויקת יותר של הסכום לו הם זקוקים כדי להיחלץ מהמצב – כך אמרו היום מקורות באיחוד לסוכנות הידיעות רויטרס.

ספרד ציינה במהלך שיחת הוועידה בין 17 שרי האוצר בגוש היורו כי היא זקוקה לסיוע בעבור הבנקים במדינה, אך לא נקבה בסכום, ולא תעשה זאת עד ששני יועצים חיצוניים ששכרה יספקו אומדן לסכום הנדרש, תהליך שאמור להסתיים עד ה-21 ביוני. "הם רוצים חילוץ, אך הם יגידו מה הסכום רק בעוד כמה ימים", אמר אחד המקורות.

על פי שני מקורות בכירים באיחוד האירופי, חילוץ עבור הבנקים המעורערים של ספרד יכול להגיע עד 100 מיליארד יורו. עם זאת, הדגישו המקורות כי הסכום הסופי יכול גם להיות נמוך מההערכה.

מוקדם יותר היום , קרא ז'אן קלוד יונקר, נשיא קבוצת שרי האוצר של האיחוד, ל"פתרון מהיר" למצב. ברגע שמדריד תבקש סיוע היא תהפוך למדינה הרביעית אשר פונה לאיחוד מאז החל משבר החוב האירופי.

מקור אחר אמר לרויטרס שספרד לא רצתה שקרן המטבע הבינלאומית תהיה מעורבת בחבילת הסיוע, אך ציין כי יהיה קשה להעביר חבילת סיוע בלי תמיכה של קרן המטבע, גם אם זו לא תספק סיוע בעצמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן