דיווח: עסקת הענק סוכמה – גוגל תרכוש את אפליקציית הניווט ווייז ב-1.3 מיליארד דולר

עסקת הענק של ההייטק הישראלי עומדת בפני סיכום: חברת גוגל צפויה לרכוש את יצרנית אפליקציית הניווט הישראלית ווייז (Waze) לפי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, צפוי מרכז הפיתוח של ווייז להישאר בישראל.

הדיווח על התקדמות בעסקת הרכישה של ווייז מגיע לאחר שבועות ארוכים של דיווחים סותרים באשר לעסקאות רכישה אפשריות של חברת הניווט הישראלית. כבר בחודש ינואר דווח כי ענקית הטכנולוגיה אפל מתעניינת ברכישתה של ווייז. לאחר מכן הצטרפו גם פייסבוק וגוגל להתעניינות בחברה, על פי הדיווחים השונים, בהם נטען כי סכום העסקה ינוע סביב מיליארד דולר.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


המו"מ שאינו נגמר. ווייז | צילום: רויטרס

עם זאת, העסקאות הללו נפלו בזו אחר זו בתקופה האחרונה. בסוף חודש מאי הכחיש מנכ"ל אפל טים קוק כי החברה הגישה הצעה לרכישת וויז. מיד לאחר מכן דיווח הבלוג AllThingsD כי גם פייסבוק, אשר נחשבה לאחת המתעניינות הרציניות בחברה הישראלית, ויתרה על העסקה.

על פי הדיווח, אחרי חודשים של מגעים, השיחות הגיעו למבוי סתום בשל חוסר הסכמה בין הצדדים בנוגע למעבר עובדי החברה מישראל למנלו פארק, שם נמצאים משרדיה של הרשת החברתית.

בשנה שעברה שילשה Waze את הבסיס המשתמשים שלה לכ-45 מיליון. בחודש מרץ בלבד הורידו כ-1.5 מיליון משתמשים את אפליקציית הניווט הסלולרי החינמית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן