דיוויד רוקפלר, המיליארדר המבוגר בעולם, הלך לעולמו בגיל 101

דיוויד רוקפלר, המיליארדר המבוגר בעולם, נפטר אמש בשעות הבוקר (שעון ארצות הברית) בגיל 101.

על סמך הודעתו של דובר המשפחה, רוקפלר, נכדו החי האחרון של המיליארדר הראשון בתולדות ארצות הברית, מייסד חברת Standard Oil ג'ון ד. רוקפלר, נפטר אמש בשלווה באחוזה המשפחתית בפוקנטינו הילס, ניו יורק. סיבת המוות אובחנה כאי ספיקת לב.

בשעת מותו, שוויו של רוקפלר נאמד בכ-3.3 מיליארד דולר, מה שהפך אותו לאדם ה-604 ברשימת עשירי תבל, כך לפי דירוג המיליארדרים העולמי של פורבס המתעדכן בזמן אמת.
"דיוויד היה מקור אושר מוחלט", אמר הדובר. "אם הוא לא היה נולד מיליארדר הוא עדיין היה האדם הנחמד ביותר בעולם".

זקן השבט. דיוויד רוקפלר, המיליארדר המבוגר בעולם, הלך לעולמו | צילום מסך: יוטיוב

רוקפלר, שהחזיק בתואר דוקטור בכלכלה מטעם אוניברסיטת שיקגו, ניהל את בנק צ'ייס נשיונל במשך שנים. כאספן אומנות להוט, היו בבעלותו יצירות מקוריות של פיקסו, מונה ורותקו, אך הוא גם נהג להשקיע זמן רב בפיזור וחלוקה של נכסיו, לעשרות מטרות שהיו מועדפות עליו. לדוגמא, הוא טרם למעלה מ-150 מיליון דולר למוזיאון לאומנות מודרנית של מנהטן, שאותו ייסדה אמו.

משפחתו עתירת הסיפורים של רוקפלר הגיעה לראשונה לאמריקה בשנת 1720 מבוואריה כפליטים פרוטסטנטיים על רקע דת. כמאתיים שנה לאחר מכן, הוא שירת את מדינתו במחלקת מודיעין צבאי במהלך מלחמת העולם השנייה, בשירות שכלל שהות בצפון אפריקה ובצרפת.

"אין אף אדם שתרם יותר לחיי המסחר ולחיים האזרחיים בעיר ניו יורק לאורך זמן רב יותר מאשר דיוויד רוקפלר", אמר ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג לאחר שנודע לו דבר פטירתו של המיליארדר. "מזה זמן רב שהערצתי את מחויבותו לעיר, מסירות שהחלה מאז שהועסק במשרה של דולר לשנה, כמזכירו של ראש העירייה פיורלו לה-גוארדיה (ראש עיריית ניו יורק בין השנים 1934-1945). במשך כהונתי בבניין העירייה, הוא תמיד היה שם בשביל העיר בכל פעם שפנינו אליו".

רוקפלר הותיר אחריו חמישה ילדים, עשרה נכדים ועשרה נינים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן