דילגתם על ארוחת הבוקר? זה מגדיל את הסיכון להתקף לב

הנה עוד סיבה לא לדלג על "הארוחה החשובה ביותר ביום": זה עשוי למנוע התקף לב. מחקר שנערך בקרב גברים בגילאי 82-45, אשר ויתרו באופן קבוע על ארוחת הבוקר, העלה סיכון מוגבר של 27% להתקף לב או מחלת עורקים, בהשוואה לאלה שאכלו ארוחת בוקר באופן יומיומי. למרות שהמחקר בוצע על גברים בגילאים מבוגרים יותר, החוקרים מאמינים כי התוצאות עשויות להיות רלוונטיות גם לאוכלוסיות אחרות.

בשנת 1992 בדקו החוקרים את הרגלי האכילה בקרב 27 אלף גברים. 13% מהמשיבים ציינו כי הם מדלגים על ארוחת הבוקר. כל המשיבים היו בני 45 לפחות, ובעלי קריירה. במהלך 16 השנים שלאחר מכן, 1,527 מהם סבלו מהתקף לב.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

אחרי שביטלו השפעות של גורמים שונים כמו עישון, שימוש באלכוהול, הרגלי תזונה, לחץ דם גבוה וסכרת, הסיקו החוקרים כי הסיכון עולה ב-27%.


צילום: IngImage / ASAP

החוקרים גילו גם כי גברים צעירים יחסית מגדלים על ארוחות הבוקר יותר מאשר גברים מבוגרים. גורמים נוספים שמביאים גברים לוותר על ארוחת הבוקר הם עישון, שתיית אלכוהול באופן קבוע, עבודה במשרה מלאה, רווקות, והיעדר פעילות גופנית.

מחקר קודם הראה קשר בין ויתור על ארוחת בוקר לבין לחץ דם גבוה, השמנה וסכרת – כולם מאפיינים מקדימים להגדלת הסיכון למחלות לב. מה שמבדיל את המחקר הזה הוא הקשר הישיר בין ויתור על הארוחה לבין מחלות לב.

החוקרים מאמינים שהסיבה למתאם שנמצא במחקר הנוכחי היא כי אנשים שנוטים לוותר על ארוחת הבוקר נוטים לאכול ארוחות גדולות יותר ועתירות קלוריות בהמשך היום, פעמים רבות אל תוך הלילה, כדי לפצות על הארוחה מוקדמת.

חשוב לציין כי המחקר התבסס בעיקר על תצפית, והוא לא מוכיח קשר של סיבה-תוצאה בין השניים, אלא רק מתאם. המחקר פורסם השבוע בירחון Circulation.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן