דירוג האפליקציות החמות: מי הדיחה את וואטסאפ – ולאן נעלמה העברית?

IOS או אנדרואיד? אייפון או גלקסי? עם למעלה מ-35 מיליארד הורדות באפסטור (appstore) ויותר מ-25 מיליארד הורדות בגוגל-פליי (Google play), שוק האפליקציות לא עוצר. למעלה מ-700 אלף אפליקציות כבר זמינות להורדה גם באפסטור וגם בגוגל-פליי. 

בטור שבועי חדש נציג סקירה של עולם הדיגיטל, בדגש על אפליקציות (appstore/ Google play).

עשר האפליקציות החינמיות המובילות לאייפון בישראל: 

1. לוגוקוויז IL 
2. WhatsApp messanger
3. סופר פארם
4. דואר ישראל
5. Appsfire (free)
6. Icon pop quiz
7. Atari Outlaw
8. Youtube
9. Score classic goals
10. Ethincs

במקום הראשון בקטגוריה זו (נכון לכתיבת שורות אלו) נמצאת אפליקציית חידון הלוגואים לוגוקוויז IL, מה שמעיד שלא באמת ניתן לפענח באופן חד משמעי את האלגוריתם שעומד בליבת מערכת האפסטור וגורם לאפליקציה להיות מדורגת דווקא ראשונה, ומה לחילופין גורם לה לאבד את הבכורה. בכל אופן, הרעיון שעומד בבסיס האפליקציה הוא מוכר ונחמד – על המשתמש להכיר את שם החברה או הגורם אשר הלוגו המופיע על המסך מסמל. האפליקציה מעוצבת בפשטות, ואולי אף בפשטות מדי, וכך גם הפונקציונליות שלה ובכל זאת, היא עושה את העבודה והיא ברורה ופשוטה להבנה.
הציון באפ סטור: 3 / הציון שלנו: 2.5

אנקדוטה מעניינת היא שבמקום השישי נמצאת אפליקציית Icon pop quiz. היא דומה במידה ללוגו קוויז, שנמצאת כאמור במקום הראשון לעת עתה, רק שהיא אפליקציה גלובאלית באנגלית וכוללת קטגוריות אחרות לזיהוי בנוסף ללוגואים (סדרות, סרטים, דמויות) ובעלת עיצוב הרבה יותר עשיר ומזמין, כמו גם פונקציונליות מגוונת יותר. אך העיקרון כאמור זהה.
הציון באפסטור: 5 / הציון שלנו: 3.

במקום השלישי בדירוג האפליקציות נמצאת, באופן מפתיע למדי, האפליקציה של הסופר פארם. את העלייה המפתיעה אפשר לייחס למבצעים והנחות שמציעה הרשת למורידי האפליקציה.

עשר האפליקציות בתשלום המובילות לאייפון בישראל:

1. Cycloramic
2. Unlimtone
3. FIFA 13 by EA sports
4. Angry Birds Star Wars
5. המשמרות שלי
6. Need for Speed 
7. מקלדת סמיילים
8. Camera
9. Pudding Monsters
10. Flow free Bridges

כאן יש מספר נקודות מעניינות. ראשית, 5 מתוך 10 האפליקציות הן "משחקים", זאת אומרת שעל אף הכמות והמגוון העצומים של האפליקציות באפסטור – תחום המשחקים עדיין דומיננטי ביחס לתחומים אחרים.

שנית, רק שתי אפליקציות מתוך העשר הן "דוברות עברית", וכל השאר הן גלובליות. אחת מהאפליקציות הישראליות היא זו הממוקמת במקום החמישי, "המשמרות שלי", אפליקציה ברוח המהפכה החברתית שבאה להקל עלינו במעקב אחר שעות העבודה שלנו. מדובר באפליקציה ידידותית ופונקציונאלית המאפשרת לנו לנהל את שעות העבודה שלנו בצורה מסודרת ומדויקת, לפקח ולבקר על השכר המגיע לנו, לרבות ייצוא דוחות לאקסל או לאימייל, ועוד.

באופן כללי ניתן לומר שעשיריה פותחת כזו היא די מאכזבת: אין כאן איזו killer app שתפיל אותנו מהרגליים – אבל כמו שכבר למדנו, הנושא הזה כל כך דינמי שמה שהיה הוא בהכרח לא מה שיהיה, שהרי כמעט כל יום הדירוגים האלו משתנים.

צילום: רויטרס

עשר האפליקציות החינמיות המובילות ל-google play בישראל:

WhatsApp Messenger
Facebook
Waze social GPS traffic & gas
Icy Tower 2
Subway Surfers
Viber : Free Calls & Messages
Skype – free IM & video calls
Flow Free: Bridges
Tiny Flashlight + LED
Instagram

עשר האפליקציות בתשלום המובילות ל – google play בישראל:
SwiftKey 3 Keyboard
Titanium Backup PRO Key ? root
Need for SpeedTM Most Wanted
Poweramp Full Version Unlocker
TuneIn Radio Pro
OfficeSuite Pro 6 + (PDF & HD)
Camera ZOOM FX
Nova Launcher Prime
SlideIT Keyboard
Beautiful Widgets

מסקרן לראות שגם בחינמיות וגם באלו שבתשלום לא מופיעה (נכון למועד כתיבת שורות אלו) אף לא אפליקציה מקומית (בעברית) אחת. כולן אפליקציות גלובאליות נפוצות מאוד ברחבי העולם, מה שמעיד על כך שעדיין ישנם הבדלים לא מבוטלים בין הרגלי הצריכה של משתמשי האייפון למשתמשי הגלקסי. 

מעניין גם לראות במקום התשיעי את אפליקציית Tiny Flashlight + LED, שממשיכה ליהנות ממיליוני הורדות ברחבי העולם. בסך הכול מדובר על אפליקציה פשוטה ופונקציונאלית למדי, שמאפשרת למקסם את תאורת הסמארטפון לכדי תאורת פנס, גם בתאורת המסך, ולא פחות חשוב, באמצעות מנורת הפלאש של הסמראטפון. לא בטוח שאפשר לסמן עם זה לאניות מעפילים בלילה חשוך במיוחד אבל היא בהחלט יכולה לעזור במקרים מסוימים טריוויאליים יותר. 

בנוסף האפליקציה כוללת גימיקים מגניבים, כגון הבהוב תאורה של ניידת משטרה, איתותי אזהרה ועוד. בכל אופן, יפה לראות איך אפליקציה פונקציונאלית המבוססת על רעיון פשוט, ממקסמת את הסמארטפון על רכיביו השונים ומוצאת את דרכה לעשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם. וזהו למעשה אחד מהמאפיינים של המהפכה הדיגיטלית – רעיון טוב, יישום פשוט, וטיימינג נכון – ואתם יכולים למצוא את עצמכם בכף ידם של מליוני אנשים ברחבי העולם

הערה: המידע בטור זה נכון לתאריך 2/1 בשעה 22:00.

נשמח לקבל תגובות ורעיונות: [email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן