דירוג האפליקציות: מה יקרה אם תלחצו מיליון פעם על הסמארטפון?

10 האפליקציות המובילות ל-iPhone (חינם)

1. TAMAGO FOR iOS
2. 100 doors 2013
3. Mailbox
4. Big lens
5. Logo quiz ultimate
6. Temple run 2
7. Moves
8. Breedify
9. NetBus
10. Candy shoot hd

העשיריה הפותחת בקטגוריית החינם באפסטור מציגה לנו גם השבוע הרבה מאוד אפליקציות חדשות. אפליקציה אחת בלבד מהשבוע שעבר נשארה בעשיריה גם השבוע, ואין זה מפתיע במיוחד שמדובר ב-temple run 2 , שכמו ששיערנו ממשיכה לשמור על מקומה בראשות הטבלה. ככה זה כשמדובר באפליקציות המצליחות באמת. 

מעבר לאפליקציה זו, כל שאר האפליקציות הן חדשות ביחס לשבועות קודמים. הראשונה, אפליקציית ה-tamago היא תופעה מעניינת המתהדרת כרגע בשניים וחצי מיליון הורדות. האפליקציה מציגה במרכז המסך ביצה (כן כן, ביצה), עם המספר מיליון מעליה. הקשה על הביצה גורעת ספרה אחת מהמיליון, כך שבשביל להגיע ממיליון לאפס יש להקיש מיליון פעם על הביצה. רוצים לדעת מה קורה לאחר שמקישים מיליון פעמים? בהצלחה:).

למקום השני נכנסה אפליקציה מסדרת האפליקציות של doors, המציבה בפני המשתמש אתגר לוגי, כיצד יוכל לפרוץ לדלת שנמצאת מולו, באמצעות הפריטים שמופיעים בסביבת הדלת.

למקום השלישי נכנסה אפליקציה חדשה שדובר בה רבות לאחרונה, mailbox. זוהי אפליקציה שאמורה לעשות לכולנו סדר, שלא לומר שינוי תפיסתי, באופן שבו אנו מנהלים את תיבת האי-מייל שלנו. האפליקציה הופיעה לאחרונה לא מעט בתקשורת, כאחת האפליקציות המוצלחות שנראו השנה. זאת ועוד, פורסם שישנם תורי המתנה ארוכים לשימוש בה, וכי מפתחיה דורשים הרשמה מוקדמת. לא ידוע עדיין אם זהו באמת המצב, או שהכול חלק מתהליך שיווק מתוחכם, אך בכל מקרה האפקט המסחרי והפרסומי כבר הושגו.

במקום החמישי התבגרה אפליקציה שכבר מוקמה בעשירייה לפני כשלושה שבועות – logo quiz, אפליקציית זיהוי הלוגואים והדמויות. למקום השביעי נכנסה אפליקציה בשם moves. אפליקציה זו, כמו ה-tamago, היא מעט שונה מרוב האפליקציות המוכרות לנו. זוהי אפליקציה שפשוט סופרת את הצעדים שלנו ושומרת אותם בהיסטוריה שלה, תוך שהיא נותנת חיווי, האם הלכנו, רצנו או סתם זזנו ואיפה כל זה קרה.

למקום התשיעי נכנסה אפליקציה חברתית חדשה ועל פניו מעניינת ושימושית. זוהי אפליקציה שנותנת חיווי על מקומם של אוטובוסים מהתחבורה הציבורית, לרבות תזמונים, היסטוריית נסיעות ועוד. ניתן להניח שעם הזמן נוכל לדעת האם האפליקציה אכן מייעלת את זמנם של צרכני התחבורה הציבורית, אך בכל אופן, כל אפליקציה חברתית שמבוססת על כלל המשתמשים בה ובכך מייעלת את חייהם היא תוספת מבורכת למשתמשי הסמארטפונים באשר הם.

10 האפליקציות המובילות ל-iPhone (בתשלום – המחיר בשקלים)

1. Whatsapp (המחיר: 3.9)
2. מצב נהיגה (המחיר: 7.9)
3. POU (המחיר: 3.9)
4. Unlimtone (המחיר 7.9)
5. Splash it (המחיר: 3.9)
6. מקלדת סמיילים (המחיר: 3.9)
7. השכר שלי (המחיר: 3.9)
8. Need for speed (המחיר: 3.9)
9. Diet watchers diary (המחיר: 7.9)
10. Clear vision 2

בעשירייה שבתשלום אנו כבר מורגלים בתנודתיות פחותה מאשר בזו החינמית, וגם יודעים שהאינטרסים לסדר האפליקציות הינם שונים. Whatsapp שמרה על מקומה וגם pou הצליחה לשמור על מקומה השלישי. אפליקציית "מצב נהיגה", אותה סקרנו בשבועות קודמים, נכנסה הפעם למקום השני. נזכיר בקצרה שהאפליקציה הזו מאפשרת להפעיל את אפליקציות הניווט למינהן על ידי הקול בלבד וללא צורך לעשות שימוש ידני, ובכך לאפשר למשתמשים לנהוג בבטחה. 

למקום החמישי נכנסה אפליקציית splash it. מדובר במשחק נחמד מאוד, על גבול הממכר, ובו צריך לפוצץ כדורים על ידי לחיצה על כפתורים הזהים בצבעם לצבע הכדורים, וכל זאת מבלי שהכדורים יגיעו לתחתית המסך. קונספט מוכר ומוצלח.

למקום התשיעי נכנסה, ולא לראשונה, אפליקציה מעולם הדיאטות והתזונה, בשם diet watchers diary. רוב האפליקציות מהמשפחה הזו הן בעלות קונספט דומה, והוא היכולת לעקוב ולנהל את מרכיבי המזון אותם אנו צורכים במהלך היום, לרבות חישובי קלוריות, היסטוריית צריכת מזון, ועוד. צריך לזכור שאפליקציה זו, כמו האחרות מאותה משפחת הדיאטות, אינן תחליף לשיקול דעת וייעוץ מקצועי אלא מהוות כלי עזר לתהליך של מעבר לתזונה נכונה. 

את העשירייה סוגרת אפליקציית clear vision 2. זוהי אפליקציה אלימה למדי ואינה מיועדת לילדים. האפליקציה מציעה דימוי של ירי לעבר דמויות מצוירות. בסך הכול האפליקציה פשוטה ואינה מציעה גרפיקה מרהיבה אך העיקרון של משחקי ירי דרך כוונות, מסתבר, עובד לא רק בעיצוב יוצא דופן.

10 האפליקציות המובילות ל-Google Play (חינם)

1. Temple Run 2
2. WhatsApp Messenger
3. Facebook
4. MyHeritage
5. Waze social GPS traffic & gas
6. POU
7. Viber : Free Calls & Messages
8. Skype – free IM & video calls
9. Tiny Flashlight + LED
10. Subway Surfers

בעשירייה החינמית של גוגל פליי אנחנו נתקלים שוב באפליקציית myheritage שהגיעה למקום הרביעי ומצליחה להישאר בעשירייה החינמית שבוע שני ברציפות. כדאי לזכור שבשבוע שעבר ניתן היה למצוא אותה גם באפסטור, מה שמעיד על מספר גדול של הורדות, והיא שומרת על רף פופולריות גבוה בקרב המשתמשים. 

המשחק crazy fist יצא מהעשירייה הפותחת ואת הרשימה סוגרת השבוע אפליקציית המשחקים המאוד מצליחה, subway surfers. כדאי לציין גם את אפליקציית POU שבמקום השישי. Pou מצליחה לשמור על מקומה לא מעט זמן ונהנית מפופולריות גבוהה וממיליוני הורדות ברחבי העולם, גם באפסטור.

Pou היא מסוג האפליקציות הממכרות שמאוד מזכירות את הטמאגוצ'י, שהיה בזמנו להיט ענק שלא רץ על גבי סמארטפונים אלא על ידי רכיב אלקטרוני פשוט. העיקרון הוא זהה, והוא גידול של דמות וירטואלית שצורכת עוד ועוד תשומת לב מהמשתמש, לרבות האכלה, רחיצה וטיפול מסור.

10 האפליקציות המובילות ל-Google play (בתשלום)

1. Titanium Backup PRO Key * root
2. SwiftKey 3 Keyboard
3. Poweramp Full Version Unlocker
4. TuneIn Radio Pro
5. Nova Launcher Prime
6. OfficeSuite Pro 6
7. Sound hound 78
8. Camera ZOOM FX
9. Beautiful Widgets
10. (Root Explorer (File Manager

השבוע בזירת גוגל פליי שבתשלום אנו עדים לתופעה המוכרת לנו משבועות קודמים, והיא שינויים מינוריים מאוד בסדר האפליקציות. משחק המכוניות Asphalt7 יצא השבוע מהעשירייה, כמו גם HD .widgets.

האפליקציית Beauiful widgets ו-Root Explorer סוגרות השבוע את העשירייה שבתשלום. Beautiful widgets, אחת מהאפליקציות הוותיקות והראשונות בתשלום שעברו את רף מיליון ההורדות, מאפשרת למשתמש להריץ ווידג'טים (יישומונים) רבים, מתוחכמים ומגוונים על גבי המכשיר. אלו מסוג האפליקציות שמתאימות בעיקר לצרכני תוכן דיגיטלי מתקדמים יותר, שחוויית השימוש והרחבת הפונקציונאליות של המכשיר חשובה להם עד כדי כך שהם מוכנים לשלם על מנת ליישם יכולות ותכונות אלו. 

את העשירייה שבתשלום בחנות האפליקציות של גוגל סוגרת אפליקציית Root Explorer. אפליקציה זו מקנה למשתמשי האנדרואיד גישה ויכולות לנהל את קבצי המערכת עצמם. זוהי בעצם גישה לקרביים של המערכת, באופן כזה שמאפשר לבצע שינויים בזיכרון עצמו של המכשיר, רק כאמור באופן שמנוהל ומבוקר על ידי האפליקציה.

(המידע נכון ל-13 בפברואר בשעה 22:00)
לתגובות ורעיונות: [email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן