דירוג החברות החדשניות לשנת 2015: אפל בראש הרשימה

מחקר גלובלי חדש של פירמת ראיית החשבון והייעוץ PWC ו-&Strategy, דירג את החברות החדשניות לשנת 2015, לצד דירוג החברות המוציאות את הסכומים הגבוהים ביותר על מחקר ופיתוח. אפל בראש הרשימה כבר מ-2010, גוגל שומרת על המקום השני גם היא, כ-5 שנים. פולקסווגן הגרמנית הוציאה את הסכום הגבוה ביותר על מו"פ, בצל ההאשמות נגדה על זיוף נתוני הפליטה.

בפילוח לפי מדינות, חברות ישראליות דורגו בין החברות הצומחות בעולם, בכל הנוגע להשקעה במו"פ, כשהבנקים וחברות הביטוח במעלה הרשימה. הודו קפצה ב-116%, סין עלתה ב-79%, ישראל זינקה ב-69% וארה"ב טיפסה ב-37%. אירופה הציגה עלייה של 2% בלבד.

אפל הוציאה על מחקר ופיתוח סכום לא גבוה במיוחד, הנאמד ב-6 מיליארד דולר. ענקית התוכן גוגל, השקיעה 10 מיליארד דולר. חברת פולקסווגן, שספגה השנה מהלומה רצינית בשל ההאשמות כנגדה על זיוף נתוני הפליטה, השקיעה את הסכום הגבוה ביותר על מחקר ופיתוח, בסך 15.3 מיליארד דולר. סמסונג השקיעה 14 מיליארד ואינטל, השקיעה כ-11.5 מיליארד דולר. בתחתית רשימת החברות שהשקיעו במו"פ, נמצאת חברת אסטרה זנקה, העוסקת בייצור ושיווק תרופות, שהוציאה 5.6 מיליארד דולר בלבד.

השקעה במחקר ופיתוח, לצד חדשנות | צילום: fotolia

דירוג החברות החדשניות לשנת 2015, קבע כי חברת טסלה במקום השלישי, לעומת שנת 2014 בה דורגה חמישית. חברת סמסונג במקום הרביעי, וענקית הרכב טויוטה, דורגה במקום האחרון, ברשימה המונה את עשר החברות החדשניות.

ניר זפקוביץ', ראש חברת הייעוץ האסטרטגי &Strategy, ושותף בחברת הייעוץ של פירמת PwC Israel, אמר: "מעניין לראות כיצד ההשקעה במחקר ופיתוח לא מתמקדת רק במגזר הטכנולוגי. ברמה הגלובלית, חלק גדול מהעלייה בהוצאות המחקר והפיתוח היו בתעשיות הבריאות והרכב, כאשר הצפי הוא שתעשיית הבריאות תהיה המובילה בהוצאה למחקר ופיתוח בעולם עד 2019. בשנים האחרונות, ניתן לראות כי גם בישראל חלה האצה בהשקעה במחקר ופיתוח בתעשיות מסורתיות. כך לדוגמא, הבנקים וחברות הביטוח מפנים משאבים רבים לנושא החדשנות, על מנת לשפר את חווית הלקוח במקביל להפחתה בעלויות".

עוד ציין, כי: "בתחזית לעתיד, אני מעריך שלצד המשך הגידול בהשקעה במחקר ופיתוח בתחומים הטכנולוגיים, נראה יותר ויותר תעשיות "ישנות" (בעיקר אלו אשר פונות ללקוח), שישקיעו במו"פ, במטרה להעניק חווית לקוח הדומה לזו אשר מעניקה חברת Apple. עם זאת, חשוב לשים לב, כי לפי מחקרנו, השקעה במחקר ופיתוח אינה מביאה תמיד להאצת החדשנות. חברות אשר מדורגות כחדשניות, הצליחו יותר מאשר חברות שהוציאו את התקציב הגדול ביותר על מחקר ופיתוח. כמו כן, חברות אשר הוציאו פחות מההוצאה הממוצעת בתעשייה שלהם, הצליחו פחות", סיכם זפקוביץ'.

דרגו: מי לדעתכם החברה החדשנית בעולם?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן