דירוג המנהיגים העסקיים של פורבס: ג'ף בזוס במקום הראשון

היזם הוותיק דיוויד ק. וויליאמס ערך עבור מגזין פורבס את דירוג המנהיגים העסקיים הבולטים והמשפיעים בעולם כיום כפי שהיא משתקפת ממרום מעמדו, ומיקם בו את מנכ"ל אמאזון ג'ף בזוס במקום הראשון. הרשימה מונה ומדרגת את "המנהיגים העסקיים המשפיעים ביותר מבחינת חשיבה חדשנית, התמקדות בלקוח, ושאיפה ניכרת לסייע לאלה הזקוקים לכך". בזוס (48), אחד החלוצים המרכזיים בתחום המסחר האינטרנטי, ונמצא במקום ה-13 ברשימת עשירי אמריקה של פורבס, עם שווי של כ-19 מיליארד דולר.

במקום הראשון. בזוס | צילום: רויטרס

בין היתר, רבים מעניקים לבזוס קרדיט על התפתחות ה"חיזוי האנאליטי" – יכולת ההמלצה לצרכן על מוצרים שסביר שיתעניין בהם על פי תנועותיו ברשת, ובכך תרם רבות לעיצוב חוויית הצריכה המקוונת מיסודה. 

עוד ברשימה: בעקבותיו של בזוס במקום השני – מנכ"לית זירוקס אן מולקאהי, שהצילה את החברה בתקופת המשבר שלה בתחילת העשור הקודם, פיטרה 30% מכוח האדם שלה – ונבחרה לא רק ל"מנכ"לית השנה 2008" של מגזין "צ'יף אקזקיוטיבס", אלא גם לאחת הנשים המשפיעות בעולם ברשימה השנתית של פורבס הן ב-2005 והן ב-2009.

אחריה ברשימה: במקום השלישי ממוקם בראד סמית' – מנכ"ל "אינטואיט", החברה המובילה בתחום התוכנות הפיננסיות. במקום הרביעי האווארד שולץ – שהגיע משיכון עוני בברונקס דרך מלגת ספורטאי עד לניהול רשת "סטארבאקס" העולמית, והיום אף מתפרש לתחומים נוספים -משקיע באיביי בין היתר. לארי פייג' מ"גוגל" ("איש עסקים שיכול לעמוד בכל אתגר שהוא") נמצא במקום החמישי.

 

אן מולקאהי, במקום השני | צילום: רויטרס

במקום השישי והשביעי נמצאים טים קוק ("אפל") ואינדרה נויי ("פפסי") בהתאמה. את העשיריה סוגרים השמות הנודעים ביותר בה – וורן באפט ("ברקשייר האת'אוואי"), סיר ריצ'רד ברנסון ("וירג'ין") ורופרט מרדוק ("ניוז קורפ").

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן