דירוג פורבס: כוכבי הטלוויזיה המרוויחים בעולם לשנת 2013

במשחק הטלוויזיה משתלם להיות ישיר. שני הגברים שניצבים בצמרת הדירוג השנתי של כוכבי הטלוויזיה המרוויחים ביותר בעולם הכניסו מיליוני דולרים מלהיות אנשים, איך לומר, לא מאוד נחמדים, לפחות על המסך.

סימון קאוול לא נחשב לאדם מסביר פנים במיוחד עבור המשתתפים בתוכניות הטלוויזיה שלו. הבריטי נחת בארה"ב ב-2002 עם הלהיט אמריקן איידול, ושינה את תוכניות המציאות במדינה. בשעה שהשופטים האחרים, רנדי ג'קסון ופאולה עבדול, התחשבו ברגשותיהם של המתמודדים, קאוול היה קשוח יותר. אם מישהו היה נוראי, הוא היה אומר לו את זה בבירור. אך הנכונות שלו להיות רשע הפכה את התוכנית למרגשת בהרבה כאשר הוא החמיא לזמרים.

קאוול ניהל את התוכנית עד שנת 2010. כיום הוא מתעלל במתחרי התוכנית אקס פקטור. למרות שהתוכנית לא מצליחה לשחזר את נתוני הצפייה של אמריקן איידול, קאוול עדיין מרוויח הרבה מאוד כסף. פורבס מעריך כי מיוני 2012 ועד יוני 2013 הכניס השופט 95 מיליון דולר, מה שמציב אותו בשוויון עם מגיש הרדיו והטלוויזיה האוורד סטרן בדירוג כוכבי הטלוויזיה המכניסים ביותר של השנה.

מרבית ההכנסות של קאוול מגיעות מבעלותו על המותג אקס פקטור (אשר משודר ב-41 מדינות, וגרסה מקומית שלו צפויה לעלות למסכים בסתיו) ו-Got Talent, אשר נחשב לזיכיון הטלוויזיה הנמכר ביותר בעולם. גרסאות של התוכנית משודרות בוויאטנם, אפגניסטן, וסין. לא רק שקאוול מקבל כסף מכל התוכניות הללו, הוא גם מגייס כשרונות אל לייבל Syco שלו. קאוול הוא האדם שעומד מאחורי להקת הבנים המצליחה וואן דיירקשן.

כדי להרכיב את דירוג הכוכבים, נעזרנו במפיקים, מנהלים אישיים, סוכנים ואחרים המכירים את העסק מקרוב, שניסו להעריך כמה כל סלב הכניס מעבודה המקושרת לתחום הבידור. לא התחשבנו במסים או בדברים כמו עמלות סוכנים והוצאות אחרות.

במקום השלישי אחרי קאוול וסטרן, נמצא סלב לא מאוד אהוד בארה"ב. מגיש החדשות גלן בק בנה את הקריירה שלו מהכעסת חלקים גדולים מהציבור האמריקאי, תוך ניסיון לפנות לאגף הימני של המפה הפוליטית. כשראה שהוא יכול להרוויח יותר ממה שהכניס בערוץ פוקס ניוז, עזב בק את הערוץ ב-2011, והקים את אתר The Blaze, אתר מנויים המוקדש לתוכן שמיוצר על ידו ועל ידי אנשים בעלי דעות דומות לשלו. מעריציו שמחים לשלם דמי מנוי של 100 דולר בשנה לקריאת הגיגיו. פורבס מעריך את הכנסותיו של בק ב-90 מיליו דולר בשנה.

אל המקום הרביעי הגיעה האישה המובילה ברשימה, המגישה אופרה ווינפרי, לה זו ירידה בדירוג. ווינפרי רשמה הכנסות שנתיות של 77 מיליון דולר, שירדו מעט בעקבות היעלמות תוכנית האירוח שלה. למרות זאת, אין סיבה לדאוג לווינפרי. בשנה האחרונה היא הקדישה את מרבית תשומת ליבה ועוצמתה לשיפור מצבה של רשת הטלוויזיה OWN שהקימה. הודות לראיונות יוקרתיים כמו זה עם רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג וקומדיות בכיכובו של טיילר פרי, הערוץ הפך לרווחי.

דמויות נוספות ברשימה המוכרות גם בישראל הן ד"ר פיל, אשר הכניס השנה 72 מיליון דולר, האיש והמותג דונאלד טראמפ, שהכניס 63 מיליון דולר, והמנחה אלן דג'נרס, ששלשלה לכיסה 56 מיליון דולר, ומדורגת במקום ה-9.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן