דירוג פורבס: כיל בין 100 החברות החדשניות ביותר בעולם

חברת הכימיקלים כיל, הנמצאת בבעלות החברה לישראל, הגיעה למקום ה-60 בדירוג החברות החדשניות של מגזין פורבס. כיל היא החברה הישראלית היחידה שהתברגה ל-100 הראשונות.

מדד החדשנות דירג חברות על פי ההפרש בין מחיר המניה לבין ערכם של העסקים הקיימים, כלומר ניסה לאמוד את ציפיות המשקיעים לתוצאות חדשניות בעתיד (השקת מוצרים ושירותים חדשים וכניסה לשווקים נוספים). ברשימה דורגו רק חברות ציבוריות, בעלות שווי שוק מינימלי של 10 מיליארד דולר, שמשקיעות לפחות 1% מנכסיהן במחקר ופיתוח.

חברת הכימיקלים, שזכתה במדד חדשנות של 25.9, רשמה גידול של 13.7% במכירותיה בשנה האחרונה ותשואת כוללת של 15.9% בחמש השנים האחרונות. כיל פועלת בתחומי הדשנים והכימיקלים המיוחדים בשלושה מגזרים: דשנים, מוצרים תעשייתיים ומוצרי תכלית.

מגזר הדשנים עוסק בייצור אשלג ובמגוון רחב של מוצרים המבוססים על סלע פוספט, כולל דשני פוספט, חומצה זרחתית, דשנים מיוחדים ופוספטים למאכל.

מגזר המוצרים התעשייתי מייצר מעכבי בעירה (FR) ומגוון של תרכובות ברום, כמו גם כימיקלים אחרים המבוססים בעיקר על משאבים מינרלים עשירים שנמצאו בים המלח.

עידן עופר | צילום: סיון פרג'

במגזר מוצרי התכלית נמצאת תחנת כוח פוספט שמייצרת מספר יישומים תעשייתיים, המציעים פתרונות לתעשיות המזון, מוצרי ניקיון, בטיחות אש, ציפויים ותעשיות אלקטרוניקה.

במקום הראשון בדירוג עם מדד פרימיום 73 זכתה חברת Salesforce.com האמריקאית, בעלת שווי שוק של 20.75 מיליארד דולר, העוסקת ביישומי מחשב.

דירוג פורבס: 10 החברות החדשניות ביותר בעולם

1. Salesforce

2. Alexion Pharmaceuticals

3. אמאזון

4. Red Hat

5. באידו

6. Intuitive Surgical

7. Rakuten

8. Edwards Lifesciences

9. Larsen & Toubro

10. ARM Holdings

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן