דירוג פורבס: מייסד גוגל התעשר ב-187 מיליון דולר ביום אחד

ההתמקדות בשוק הסלולר מיטיבה עם מייסדי גוגל. ביום המסחר האחרון בוול סטריט עלה ערכה של גוגל בשוק ל-249 מיליארד דולר והיא הפכה לחברה השנייה בגודלה בשוק, אחרי אפל העומדת על 618 מיליארד דולר. גוגל עקפה את מיקרוסופט אשר צנחה ל-247 מיליארד דולר. בעקבות העלייה בערך מניית גוגל, צמח הונו של מייסד החברה לארי פייג' ב-187 מיליון דולר. בעקבות נפילתה של מניית מיקרוסופט צנח גם הונו של מייסדה ביל גייטס ב-124 מיליון דולר. מנכ"ל החברה סטיב באלמר איבד 108 מיליון דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פייג' הוא לא הבכיר הטכנולוגי היחיד שהרוויח מהשינויים האחרונים בשוק הטכנולוגיה. במקביל למיקוד בפיתוחי סלולר, עבר ענף המחשבים לעבודה מבוססת על טכנולוגיית ענן, המתבססת על רשת האינטרנט. אחד המרוויחים הגדולים ביותר ממעבר לטכנולוגיות הענן הוא מייסד חברת אורקל, לארי אליסון. 

לארי פייג' אחד ממייסדי גוגל | צילום: רויטרס

ביום המסחר האחרון התעשר אליסון ב-230 מילון דולר, זאת לאחר שהכריז על כך שחברת אורקל עובדת על פיתוחים חדשים לטכנולוגיית הענן שלה. לאחר ההודעה רשמה מניית אורקל עלייה של 0.67%. הפיתוחים החדשים, אמר המייסד, עשויים לסייע לחברה להתחרות באמזון. עקב כך ירדה מניית אמזון ב-0.91% ומייסדה ג'ף בזוס הפסיד כ-200 מיליון דולר.

עבור ביל גייטס, ההפסד האחרון ככל הנראה אינו בעל משמעות. בדומה לעמיתו המיליארדר וורן באפט, התחייב גייטס למסור את רוב הונו לצדקה. לאיש העשיר ביותר בארה"ב, על פי דירוג פורבס, עדיין נותרה כמות מספקת של כסף כדי למלא את התחייבותו. נכון לשנה זו גייטס מוביל את דירוג עשירי ארה"ב עם הון מוערך של 66 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן