דראגי הזניק את וול סטריט לשיא של 4 שנים: "מדד הפחד" צנח

תוכנית החילוץ לשווקים, עליה הודיע בצהריים נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי, דחפה היום את מדד S&P 500 לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2008, כשגם שאר המדדים התקרבו לשיא. במסגרת התוכנית צפוי הבנק לרכוז אג"ח בשוק המשני ללא מגזלת זמן וכמות, על מנת לשמור על התשואות בשיעור סביר. במקביל, ממתינים המשקיעים לדוח התעסוקה אשר יפורסם מחר.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 1.9%, מדד S&P 500 טיפס ב-2% ומדד הנאסד"ק קפץ ב-2.2%. מדד התנודתיות VIX, המכונה "מדד הפחד", צנח ב-11.6%.

"גוש היורו לא ניתן לפירוק", כך אמר היום נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי, רגע לפני שהכריז על תוכנית רכישת אג"ח בלתי מוגבלת במטרה לאושש את כלכלת היבשת. על פי התוכנית, הבנק האירופי יתערב בשוק, ויבצע רכישות אג"ח קצרות טווח (1-3 שנים) ללא הגבלת זמן וכמות, במטרה לשלוט בתשואות האג"ח.

במקביל, הותיר הבנק האירופי את הריבית בגוש על כנה, בשפל היסטורי של 0.75%. הבנק הודיע גם כי חתך את תחזית הצמיחה של גוש היורו ב-2012 מהתכווצות של 0.1% ל-0.4%, וב-2013 מצמיחה של 1% ל-0.5%.

מחר צפוי להתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה, אשר הממשלה מצפה כי יציג עלייה של 120 אלף משרות, לפי כלכלנים. המשקיעים יתבוננו בנתונים בתשומת לב רבה, כאשר דוח שלילי במיוחד עשוי לעודד את הבנק הפדרלי להודיע על תוכנית הרחבה כמותית נוספת בפגישתו ב-12-13 בספטמבר. על פי נתונים שפורסמו היום על ידי חברת התעסוקה ADP, נוספו למשק האמריקאי 201 אלף משרות בחודש אוגוסט, גבוה מן התחזיות, אשר צפוי תוספת של 140 אלף משרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן