דריסת רגל סלולרית: HOT מובייל גייסה 250 אלף מנויים ב-3 חודשים

הכנסותיה של חברת HOT הגיעו ברבעון השני של 2012 ל-1.03 מיליארד שקל לעומת 824 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והיא רשמה גידול ברוב תחומי הפעילות שלה. עם זאת, הכניסה האגרסיבית לשוק הסלולר, במסגרתה השיקה החברה את HOT מובייל, אשר הציעה מחירים נמוכים במיוחד, גרמה לחברה לשחיקה של 95% ברווח הנקי, אשר הגיע ברבעון האחרון ל-4 מיליון שקל בלבד.

במהלך המחצית הראשונה של 2012 רשמה HOT הכנסות של 2.06 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי עמד על 63 מיליון שקל – לעומת 158 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2011. הרווח הנקי לרבעון השני – 4 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ-95% מ-78 מיליוני השקלים ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה עומד על 89 מיליון שקל ברבעון השני של 2012, לעומת 156 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011. 

מנכ"ל HOT הרצל עוזר | צילום: אלי דסה

הירידה התלולה ברווח הנקי מוסברת בכניסה לתחום הסלולר; בתחום זה, דיווחה היום HOT על 250 אלף מצטרפים חדשים, שעברו לשירותיה מחברות אחרות מאז הושקה לפני 3 חודשים. נכון לסוף הרבעון השני, לחברה 563 אלף מנויים בסך הכל, יחד עם מנויי המפעילה מירס, שהתאחדה עם המותג.

בחלוקה למגזרים, רשמה HOT הכנסות של 571 מיליון שקל מהטלוויזיה בכבלים, ללא שינוי ניכר מההכנסות בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-10 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה נובעת מעלייה בפחת והפחתות ובהוצאות שיווק, בעיקר בשל הפסקת היוון עלויות הרכשת מנוי בגין מנויים שאינם מחוייבים בקנס יציאה. החברה דיווח על 894 אלף מנויים בסוף הרבעון, נתון דומה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

בתשתית הטלקום של החברה, הסתכמו ההכנסות ההכנסות לרבעון ב-504 מיליון שקל, לעומת 501 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי לתקופה הסתכם ב-121 מיליון שקל, לעומת 136 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-11%. במגזר זה דיווחה החברה על 774 אלף מנויים לגישה לאינטרנט, ו-672 אלף מנויי טלפוניה.

בתחום הסלולר, כאמור, רשמה החברה ההכנסות של 193 מיליון שקל, אולם מאמצי השיווק והמחירים הנמוכים שבהם הציעה את השירות הסבו לחברה הפסד של כ-39 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן