האבטלה בגוש היורו שוברת שיאים: הגיעה באוגוסט ל-11.4%

האבטלה ב-17 המדינות של גוש היורו שוברת שיאים והגיעה בחודש אוגוסט ל-11.4% מכלל האוכלוסייה, כך על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באירופה – היורוסטאט. מאחורי האחוזים עומדים 18.2 מיליון מובטלים בתוך האיחוד האירופי, הנתון הגבוה ביותר מאז היווסדו של היורו בשנת 1999.

אוסטוריה היא המדינה שרושמת את שיעור האבטלה הנמוך ביותר וזה עומד על 4.5% בחודש אוגוסט, בגרמניה שיעור האבטלה נותר בעינו ועומד על 5.5%. גם בצרפת, נשאר שיעור האבטלה ברמה של 10.6%. ספרד מובילה את טבלת האבטלה של גוש היורו, עם שיעור של 25.1%. במבט על 27 מדינות האיחוד האירופי, שיעור האבטלה באוגוסט נעמד על 10.5%.

 

שעור האבטלה הגבוה ביותר מאז היווסדו של היורו. צילום: רויטרס

משבר החוב שהחל ביוון ב-2010 והתפשט ברחבי היבשת לאירלנד, פורטוגל, קפריסין וכלכלות גדולות יותר כמו ספרד, הרס את היציבות העסקית של חברות רבות ופגע ביכולת שלהם לקלוט עובדים חדשים. המשבר גם הביא את הממשלות לקיצוצים קשים ובתוך כך לפטר עובדים רבים במגזר הציבורי במטרה להחזיר את הבטחון לשווקים.

בתוך כך חברת הייעוץ "אנרסט & יאנג" מזהירים כי שיעור האבטלה יכול להגיע ל-19 מיליון עד לתחילת שנת 2014. "בסביבה כל כך קשה חברות נוטות לצמצם את קליטת העובדים החדשים בכדי לשמור על רווחיות ויעילות", נכתב בדוח של החברה.

על פי ההערכה הבנק המרכזי האירופי וכמו כן הבנק המרכזי בבריטניה אינם צפויים להודיע על שינוי מדיניות בישיבותיהם השבוע. אך עם זאת מעריכים אנליסטים כי הבנקים יכריזו על צעדים מוניטרים נוספים כדי לעזור לכלכלות הדועכות להשיג ביצועים טובים יותר לקראת סוף השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן