האדם הראשון על הירח מת בגיל 82; צפו בסרטוני הנחיתה

האיש הראשון שהלך על הירח כבר לא בין החיים. ניל ארמסטרונג שפיקד על החללית אפולו 11 ב-1969 נפטר בסוף השבוע בעקבות סיבוך שנגרם מניתוח מעקפים שעבר בתחילת החודש. ארמסטרונג נפטר 5 ימים בלבד לאחר יום הולדתו ה-82. 

ב-20 ליולי 1969 היה ארמסטרונג לאדם הראשון שנחת על הירח וטבע את המשפט הנצחי "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". ציטוט זה הוא אחד המפורסמים ביותר בשפה האנגלית אי פעם. ניל ארמסטרונג היה בן 38 כנכנס לדפי ההיסטוריה ונתן לכל העם האמריקאי תחושה של ניצחון, בשעה שהמדינה הייתה בעיצומה של המלחמה הקרה נגד ברית המועצות לשעבר. 

ארמסטרונג נולד בחמישה באוגוסט 1930 בעיירה וואפאקונטה. כבר מילדות חלם ארמסטרונג להיות טייס. בגיל 16 הוציא את רישיון הטיס שלו וב-ב-1962 הוא הצטרף לנאס"א והפך לאסטרונאוט. ב-1966 טס לראשונה לחלל וניצל ממוות לאחר שהחללית שלו איבדה שליטה.

 
אחד הגיבורים האמריקאים הגדולים בכל הזמנים, ניל ארמסטרונג ב-1969 | צילום: רויטרס

הטיסה של ארמסטרונג לירח הייתה מבצע שעלותו הסתכמה ב-24 מיליארד דולר וארכך 4 ימים בלבד. מלבד ארמסטרונג גם אדווין באז אולדרין זכה לעמוד על אדמת הירח במסגרת המשימה ההיא. 

לאחר ששב לכדור הארץ הפך ארמסטרונג לגיבור בארה"ב. ב-2009 הוא זכה לענוד מדליית זהב של הקונגרס האמריקאי. למרות התהילה לה זכה ארמסטרונג בכל העולם הוא לא הנג להתרברב בהישיגיו. האחד הראיונות עימו, הוא אמר כי "אף אחד לא רוצה להיות מוכר בזכות מעשה אחד שעשה אלא הזכות כל העבודה שלו". 

לאחר פרסום דבר מנותו של ארמסטרונג אמר עליו נשיא ארה"ב ברק אובמה: "הוא היה אחד הגיבורים האמריקאים בגדולים בכל הזמנים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן