האופטימיות בעולם הגיעה לתל אביב: הבורסה ננעלה בעליות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה חיובית על רקע חוסר הודאות לגבי המצוק הפיסקלי בארה"ב, אשר מעיב על המסחר בשוקי העולם. אתמול ננעל יום המסחר בירידות קלות, וזאת לאחר פתיחה שלילית ומהלך של מחיקת הירידות לקראת הסגירה. מניית בבילון תיקנה היום כלפי מעלה לאחר צניחה של הימים האחרונים ועולה ב-5%

מדד תל אביב 25 ננעל בעליה של 0.8%, מדד תל אביב 100 התחזק גם הוא ב-0.8%. מדד התקשורת רושם ירידה של 0.3%, ומדד הבנקים הוסיף 1% לערכו. מניית בזק ירדה  ב-1.3% על רקע שביתת העובדים בחברה הבת, פלאפון.

"בסוף השבוע היה נדמה שהשבירות הפוליטית באיטליה תכניס את השווקים לסחרור נוסף, אך אנחנו יכולים לראות שהשווקים מתעלמים מאיטליה ומתמקדים בריביות הנמוכות ובראלי סוף שנה", אומר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. "ככה נראה שוק שמקבל ביטחון ומפעיל את אפקט הדומינו – יותר ויותר משקיעים נוטלים את גלולת האומץ, מגדילים סיכון ומכינים את תיק ההשקעות שלהם לשנה הבאה. אם לא נראה את האמריקאים מתאבדים עם הצוק הפיסקלי – העליות ימשיכו".

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת, כשמדד ההנג סנג vתחזק ב-0.2%, מדד שנחאי נחלש ב-0.4% ומדד טוקיו ירד ב-0.1%.

עובדי פלאפון החריפו הבוקר את השביתה: המוקדים הטלפוניים בירושלים ובב"ש, בהם מועסקים כ-400 עובדים, שובתים הבוקר, ומצטרפים למחלקת הנדסה ומערכות מידע ששבתו גם אתמול. המשמעות: ייתכנו עיכובים במתן מענה במוקדים הטלפוניים.

מניית טבע משכה תשומת לב בציפיה לחשיפת האסטרטגיה החדשה של החברה הערב. זאת בתום מפגש האנליסטים שיחל בשבע בערב. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן