האחים סגול מזנקים בדירוג פורבס: שווי מוערך של 5.8 מיליארד שקל

עסקת כתר מקפיצה את השווי המוערך של האחים סמי ויצחק סגול ל-5.8 מיליארד שקל, לעומת 4.6 מיליון שקל – השווי בו הוערך רכוש השניים בשנה שעברה. עד להשלמת העסקה הוערך שווי כתר פלסטיק, שנתוניה הכספיים אינם גלויים, בכמיליארד דולר. הערכה זו נחשבה לשמרנית והיא נערכה על סמך הנחה שמחזור המכירות של החברה מסתכם בכמיליארד דולר בשנה והרווח השנתי הממוצע שלה הוא כמאה מיליון דולר בשנה.


ההחלטה להוציא את החברה למכירה והתחרות בין ההצעות השונות הביאו את החברה לשווי מפתיע של למעשה משבעה מיליארד שקלים. העובדה שהחברה נרכשה על ידי קרן השקעות ולא על ידי חברה תעשייתית מהענף, מלמדת שהרוכשים מעריכים שיוכלו למכור את החברה הלאה בתוך מספר שנים או להנפיק את מניותיה לציבור ברווח ניכר.

האחים סגול מכרו לקרן ההשקעות BC פרטנר 80% מהחברה תמורת 1.36 מיליארד יורו. העסקה מקנה לכתר פלסטיק שווי של 1.7 מיליארד יורו, שהם 7.2 מיליארד שקלים. מסום זה יש לנכות מסים שצפויים האחים סגול לשלם, כ-1.4 מיליארד שקל. מנגד ניתן להעריך שהאחים משכו מהחברה במהלך שנות הרווחיות ולקראת המכירה בהיקף כולל של כמיליארד שקלים, ולכן אפשר להעריך ששווי נכסי האחים מסתכם לאחר תשלום המס על עסקת כתר ב-6.8 מיליארד שקלים. העסקה צפויה להקפיץ את האחים לצמרת העשיריה השניה בדירוג עשירי פורבס ישראל, הצפוי להתפרסם בקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן