האיחוד האירופי מאשים את גוגל בהתנהגות אנטי תחרותית

האיחוד האירופי מגביל את פעילותה של גוגל בשטחו. על פי דיווחים מסוף השבוע האחרון, פנה נציב התחרותיות במשק של האיחוד לענקית הטכנולוגיה האמריקאית בדרישה שתצמצם את זכיונותיה בכלל הפלטפורמות בהן היא פועלת, כולל ענף המחשבים, הטאבלטים והסמארטפונים והזהיר כי אם לא תוותר החברה על חלק מפעילותה היא תאלץ לשלם קנסות גדולים על כך, בשל התנהגות אנטי תחרותית. 

האיחוד דורש מגוגל הכנת תוכנית עבור כל הפלטפורמות הממוחשבות בעלות הגישה לאינטרנט ולמנוע החיפוש של החברה, במטרה לאפשר לגורמים נוספים בענף להציע את שירותיהם לצרכנים הטכנולוגים באירופה. 

משרדי גוגל בצרפת | צילום: רויטרס

מוקדם יותר חודש הגישה גוגל הצעה לצמצום פעילותה באיחוד, במסגרת תשובתה לחקירה הנמשכת כשנה וחצי בטענה שהחברה מתנהלת כמונופול בשטח האיחוד. החקירה החלה בעקבות תלונות של חברות מתחרות נגד גוגל, בראשן מיקרוסופט. על פי ההאשמות של המתחרות, גוגל מפלה לטובה את מוצריה האינטרנטיים ומקדמת אותם על פני המתחרות במנוע החיפוש שלה, הנחשב למוביל בעולם כיום. בנוסף הואשמה גוגל גם בהעתקה לא חוקית של תכנים מאתרים אירופים שונים, ביניהם אתרי המלצות על אירועי תרבות ושירותי אוכל באיחוד. 

כעת בוחן האיחוד האירופי את הצעתה של גוגל. נכון לשעת פרסום הידיעה אף אחד מהצדדים לא מסר פרטים אודות תוכן ההצעה. על פי החוק באיחוד, חברות שנוהגות באופן אנטי תחרותי בשוק המקומי עלולות לשלם קנסות של עד 10% מהמחזור שלהם באירופה. במקרה של גוגל מדובר על תשלום שיכול להגיע ל-4 מיליון דולר, בהתאם למחזור שלה בשוק בשנת 2011. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן