האייפד מיני הוכיח סופית: טים קוק נטש את האסטרטגיה של ג'ובס

ביום שלישי האחרון, אפל השיקה מספר מוצרים כשמלבד המיני אייפד המדובר, הציגה החברה גם את הדור הרביעי של האייפד, MacBook חדש וגרסא מעודכנת של המיני Mac.

מעבר למוצרים, ההשקה הבהירה דבר אחד: טים קוק נוטש את האסטרטגיה של סטיב ג'ובס, אותה אסטרטגיה שעשתה את אפל כל כך מוצלחת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תביעות האצבע של סטיב ג'ובס הייתה החדשנות ששינתה את העולם. ההשקה של יום שלישי האחרון מראה כי אפל כבר לא מחדשת כמו שחידשה תחת ג'ובס. עכשיו, אפל יוצרת עידכונים טובים למכשירים קיימים, עידכונים שכבר לא משנים את חוקי המשחק.

נטש את האסטרטגיה של סטיב ג'ובס – טים קוק | צילום: רויטרס

ג'ובס היה אשף אפקט ההפתעה, ובהשקה של יום שלישי לא נשמעו שום קולות פליאה. אפל הפכה לחברה חזקה בין היתר בגלל מה החדשנות שעלתה מהמכשירים של ג'ובס. בכל המוצרים שהושקו ביום שלישי האחרון אין טיפה אחת של חדשנות שתחזק את החברה.

תחת ג'ובס, אפל הפיקה מוצרים חזקים ושיווקה אותם במחיר סביר. ושוב, המוצרים שהושקו שלשום עדיין חזקים ובעלי יכולות מרשימות אך אינם מיוחדים. המחיר שהיא מבקשת, בהשוואה לאמזון קינדל ולנקסוס של גוגל, הוא לא כפי שסביר היה שאפל תבקש כשהיא מסתכלת על הצרכנים.

סטיב ג'ובס יצר באזז רחב סביב המוצרים החדשים של אפל, באזז שהביא במידה רבה את אפל להיות החברה הגדולה ביותר בעולם על פי שווי שוק. אז נכון, היה הרבה באזז סביב המיני-אייפד, אך הבאזז נפל במבחן המחיר שעלה על הציפיות. אפל השיקה גם את האפל הרביעי שלה ביום שלישי, ולא כמו השקות קודמות של מכשיר האייפד, נדמה כאילו אין שום דיבור סביב הדור החדש.

לאייפד החדש את ה-A6X, שמכפיל את ביצועי המערכת מהאייפד הקודם, ולמרות שמדובר בשיפור יפה, אין באזז סביבו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן