האימפריה מכה שנית: גוגל משיקה שירות מפות תלת מימדי לפני אפל

ההזמנה ששלחה גוגל נשאה את הכותרת המבטיחה: "המימד הבא של מפות גוגל". אכן, פתיחה מתאימה המסבירה את תוספת מפות ה-3D לשירות הרגיל של החברה. את הדמו לשירות החדש משיקה גוגל פחות משבוע לפני שאפל, המתחרה הגדולה, מקיימת את אירוע ה- WWDC2012. באירוע זה צפויה אפל להשיק את אפליקציית המפות שלה, גם היא בעלת יכולות תלת מיימדיות. מדובר בצעד נוסף של גוגל בניסיון להפיק רווחים מכל החזיתות בהן פועל המוצר שלה.

בדומה לחברות האינטרנט הגדולות האחרות, גם גוגל נמצאת כעת בפרשת דרכים. כלקח מדעיכתה המתמשכת של פייסבוק, הבינה החברה כי לא ניתן להסתמך רק על הכנסות מפרסום. בנוסף, בעוד פלטפורמת הפרסום האישית שלה מראה סימני האטה, לא ברור כמה הכנסות היא תניב במסגרת הפעילות הסלולרית שלה.כיום, שירות המפות של גוגל, הפועל במסגרת האפליקציה של החברה באייפון, מניב יותר רווחים מאשר ישירות מתוך האנדרויד. מצב זה עלול להשתנות ברגע שאפל תחליף שירות זה עם אפליקציית המפות הביתית שלה.
 
מלבד זאת, לאחרונה החלה גוגל לדרוש גישה לממשק התכנות של משתמשי שירות המפות שלה, שעד היום היה חופשי עבור כולם, למעט חברות גדולות, כמו אפל. 

בנוסף, גוגל השיקה גם פורטל פיתוח עבור ממשק ה-API שלה, אשר לטענתה נועד לקדם את גל החדשנות הבא של שירות המפות ולחבר בין המפתחים למקבלי ההחלטות ולהעניק לכל המשתמשים בשירות את הכלים הטובים ביותר לשיפור המוצר שלהם. באמצעות הפורטל החדש, יכולה גוגל לראות את הדרכים הרבות בהם משתמשים בשירות המפות,  לרבות במסגרת אפליקציות תלת מימדיות. פורטל זה מתווסף לגרף המידע שהותקן בשירות המספק מידע על הרגלי קניות, תיירות ומסחר של משתמשים שונים. כל אלה, הופכים את שירות המפות לקל ויעיל יותר לשימוש.


לטענת דובר חברת גוגל שון קרלסון, "הדרישה לשלם נועדה לפתח אחראיות אצל המשתמשים בשירות המפות". ההיגיון העומד מאחורי החלטה זו הוא שאנשים וחברות משתמשים בשירותים בצורה יעילה יותר כאשר הם מתבקשים לשלם עליהם. 


התנהגותה של גוגל כעת תהפוך בקרוב לרווחת בקרב כל חברות האינטרנט הגדולות. מדיניות הצמיחה המאפיינת את הענף כיום תוחלף על ידי מדיניות התלכדות והתמקדות במקורות רווח קיימים. עם זאת למרות היתרון בתשלום על שירותי ווב, עלינו להיזהר ממצב בו יעשה שימוש בנתוני השירותים הללו לרעה. גוגל למעשה מובילה את העולם לעידן חדש בו חברות לא מסתמכות עוד על פלטפורמות פרסום, אלא מתמקדות בהפקת רווחים מהשירותים והתכנים שהן מייצרות. מדיניות זו, תביא להתייעלות התכנים והשירותים ולשימוש חכם יותר של האנשים בהם.

צילומים: google maps

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן