האיסור על מכירת אייפון 4 בארה"ב עלול לעלות לאפל מיליארד דולר

ועדת הסחר הבינלאומית (ITC) קבעה כי אפל הפרה פטנטים של סמסונג ולפיכך אסרה על יבוא המוצרים השנויים במחלוקת, אייפון 4 ואייפד 2 3G לארה"ב. האיסור עלול להקטין את רווחי החברה ממכירות אייפונים בכמיליארד דולר.

החדשות הטובות עבור אפל הן שהאיסור של ה-ITC על הייבוא – בהחלט נושא משמעותי עבור אפל שמייצרת את המוצרים הנ"ל באסיה – מכסה גירסאות ישנות יותר של האייפון והאייפד מאשר ישנן כיום בשוק. האיסור כולל את מכשירי האייפון 4 והאייפד 2 3G אשר אושרו לשימוש ברשתות AT & T ו-T-Mobile ובשתי רשתות אזוריות, בטקסס ובאלסקה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

איסור זה לא ייכנס לתוקף באופן משום שישנה עדיין תקופה של 60 יום בה יכול הנשיא אובמה להחליט לבטל את פסיקתה של הוועדה.


צילום: רויטרס

ITC קבעה כי אפל הפרה פטנט הנוגע להעברת נתונים מהטלפונים. אפל מצדה טענה שסמסונג צריכה היתה לדאוג לרישיון הפטנט שלה לשיטת העברת נתונים זו, משום שזה היה הסטנדרט בתעשייה, אולם היא (סמסונג) מבחינתה היתה מוכנה לתת לאפל גישה לטכנולוגיה רק בתנאים "בלתי סבירים" – כלומר תמורת רווחים של 2.4% ממכירות האייפונים והאייפדים.

על כף המאזניים נמצאים שני קווי מוצרי ענק של אפל. עבור השנה הפיסקלית שהסתיימה בספטמבר 2012, עמדו הרווחים ממכירות אייפונים על 78.7 מיליארד דולר ועל עוד 30.9 מיליארד דולר ממכירות אייפדים. ההערכה הגסה היא כי האיסור עלול להסב לאפל נזק של לפחות מיליארד דולר כתוצאה מאובדן הכנסות, הכולל הפסדים ממכירות אייפון 4 בארה"ב. לא נמצאו נתונים כדי לאמוד את אובדן הכנסות כתוצאה מהאיסור למכור את ה-2 iPad 3G.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן