האירופים בעד אובמה: זוכה בסקר ל-90% תמיכה בצפון היבשת

יותר מ-90 אחוזים מתושבי מדינות צפון אירופה תומכים בבחירות לנשיאות ארה"ב בנשיא המכהן, ברק אובמה. זאת משום שהם רואים במיט רומני מועמד "ימני מדי". כך התפרסם היום בסקר של חברת הסקרים הבריטית YOUGOV.

בעוד הסקרים בארה"ב מראים כי אובמה ורומני נערכים לסיומת צמודה של מערכת הבחירות, הביעו מצביעים בשבע מדינות באירופה תמיכה גורפת בנשיא המכהן בן ה-51.

"רומני ימני יותר מדי לטעם האירופי", מסביר ג'ו טווימן, מנהל המחקרים הפוליטיים והחברתיים בחברת הסקרים. "על פי אמות מידה אירופיות, נוטה אובמה ימינה מהמרכז, אולם רומני ימני עוד יותר, מעבר לדעות הרווחות באירופה".

אובמה מול רומני. במדינות אירופה אין ספק מי עדיף | צילום: רויטרס

"האשמות אובמה בסוציאליזם אינן תופסות במקום כמו דנמרק," אומר טווימן. "ראש הממשלה הדני ערכה לאחרונה שינויים בממשלתה, כשמינתה את מנהיג מפלגת העם הסוציאליסטית כשר האוצר. נשיא צרפת הסוציאליסטי, פרנסואה הולנד, התחייב כי עשירי המדינה ישלמו מס של 75% על הכנסה שנתית של מעל 1 מיליון יורו (1.3 מיליון דולרים)".

טווימן אמר כי העובדה שאובמה, שהקסים אירופים רבים בנאומו לפני ההצבעה לנשיאות 2008 כשקרא להידוק הקשרים עם אירופה, היה נשיא במשך ארבע שנים, עזרה לו. "אנשים יודעים הרבה יותר על אובמה מאשר על רומני. אחרי הכל, הוא היה נשיא במשך זמן מה", הסביר.

בסקר נכללו 7,500 איש מבריטניה, גרמניה, צרפת, דנמרק, שוודיה, פינלנד ונורווגיה. בארה"ב, לעומת זאת, מראים הסקרים כי אובמה זוכה לתמיכה של 48% בקרב הבוחרים הרשומים, בעוד רומני זכה לתמיכה של 46%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן