האם אפל אמרה את המילה האחרונה בתביעה נגד סאמסונג?

אפל הפסידה שלשום בתביעה שהגישה נגד סמסונג, בגין הדמיון לכאורה בין האייפד והטאבלט של סמסונג, Galaxy Tab 10.1. בית המשפט העליון בהולנד קבע כי זכויות היוצרים של אפל בגין העיצוב מוגבלות משום שהאלמנטים המשמשים לעיצוב האייפד קיימים היו ממילא במכשירים דומים המיוצרים ונמכרים על ידי חברות אחרות.

"זכויות היוצרים של אפל בגין העיצוב אמנם תקפות, אבל ההגנה שהיא טוענת לה מוגבלת מאוד בשל עיצובים דומים קודמים לכן, אשר היו קיימים כבר באמנות המוקדמת", קבע בית המשפט, שהסכים עם קביעה קודמת כי עיצוב הטאבלטים של סמסונג שונה מהעיצוב של אפל כך שההבדלים ניכרים יהיו לעין של המשתמש המושכל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


מנכ"ל אפל, טים קוק | צילום: רויטרס

אולם הנה החלק המעניין כאן: החוקים באירופה הנוגעים לפטנטים מבחינה טכנית אמנם שונים בין מדינה למדינה, כך שאפל וסמסונג יכולות היו, לו רצו בכך, למלא את בתי המשפט של כל מדינה באיחוד האירופי במשך שנים; אולם החוקים לגבי פטנטים מבחינת עיצוב שונים לגמרי. החוקים הנוגעים למראה של המכשיר ולא לאופן הטכני בו הוא פועל, קרובים יותר לחוקי הסימן המסחרי. מבחינה זו חלים אותם החוקים בכל מדינות האיחוד. יתר על כן, ברגע שהמקרה נידון במדינה אחת של האיחוד האירופי – זהו זה, לא תינתן הזדמנות לדון בכך ב-26 המדינות האחרות.

יתכן שישנו עדיין שלב נוסף, אחרון: פנייה לבית המשפט האירופי הגבוה לצדק. אבל עכשיו, כשאפל הפסידה בבית המשפט העליון ההולנדי, זה כנראה נגמר. היא לא תוכל לנסות את מזלה בבריטניה, גרמניה או בתי משפט אחרים במדינות האיחוד. מצד שני, בטוח ששתי החברות, אפל וסמסונג, יצליחו כבר למצוא משהו אחר לריב עליו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן