האם ההזדמנות הבאה של אפל נמצאת בשלטי הטלוויזיה?

בזמן שנמשכת הספקולציה לגבי כניסתה של אפל לעסקי הטלוויזיה, יתכן כי לחברה כבר יש את כל מה שהיא זקוקה לו כדי לשחק תפקיד מרכזי בסלון הדיגיטלי שלכם, וגם כדי לעשות מזה כסף.

האנליסט בן רייצס טוען כי ההזדמנות האמיתית של אפל יכולה להיות הפיכת מערכות iOS לשלטי טלוויזיה. "בזמן שישנן ספקולציות סביב המהלך הבא של אפל – אנו מאמינים כי 'הדבר הבא' עבורה עשוי להיות הרחבת שוק הצרכנים למוצרים קיימים", הוא כותב.

"אנו מאמינים שהסוד באסטרטגיית הטלוויזיה טמון לא בטלוויזיה עצמה – אלא במכירת השלטים", הוא מסביר. "נכון לעכשיו, האייפד החדש יכול לשלוח תוכן לטלוויזיה באופן אלחוטי רק אם יש בטלוויזיה רכיב מיוחד של החברה. אנו מאמינים כי אפל צריכה לפתח את החזון עוד יותר עם אייפדים שישמשו כ'מרכז שליטה" לבית הדיגיטלי'".

רייצס טוען כי הצעד הראשון צריך להיות מופנה כלפי בעלי קופסת הטלוויזיה של החברה, כשהאייפד יתפקד באופן מלא כשלט רחוק. "עם שירות הענן iCloud – אין סיבה שהאייפד לא יהפוך לממשק טלוויזיה – כדי לבצע דרכו משימות מחשוב בסיסיות כמו בדיקת מיילים, גלישה באתרים, עריכת תמונות ואפילו העברת מסרים מיידיים באמצעותו כמקלדת וירטואלית. צורה זו של ביצוע משימות תחליף את ביצוען באמצעות מחשבים שולחניים וניידים – כשהשילוב של אייפד וטלוויזיה אפילו לא דורש מאפל להיכנס לשוק הטלוויזיה".

הוא סבור עדיין כי אפל תיכנס יום אחד לשוק הטלוויזיה, "אבל רק כשתהיה מסוגלת להציע – באמצעות אייטיונס ו-iOS – מהפכה בשוק, במסגרתה נהנה מתוכן וממחשוב בפלטפורמה אחת".

רייצס מאמין כי אפל תתאזר בסבלנות עד שתמצא שותפה מחברות הכבלים לעבוד איתה, כדי לקדם את החזון. אולם הוא רואה כאן הזדמנות אדירה. "על כל בית בארה"ב שזקוק לשלט של טלוויזיה, אפשר יש כי לאפל עוד מאה נמענים בשוק", הוא טוען. "אנו גם מאמינים כי השוק ניתן להרחבה באופן משמעותי באמצעות שימוש במכשיר האייפד כמכשיר ניווט במכונית. אם אפל תתמחר את מוצריה כראוי, יכול עשוי שוק הצרכנים לגדול במעל 100 מיליון בתוך שנים ספורות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן