האם זהו הרחפן החכם בעולם? כנראה שכן

כשאומרים לרוב האנשים שמבינים בתחום "רחפן", רובם חושבים על חברות כמו DJI הסינית או Parrot הצרפתית. חברת 3D Robotics האמריקאית רוצה לשנות את המצב הזה ומשיקה את ה-Solo, רחפן עם פיצ'רים חכמים במיוחד, שמצד אחד יעניקו אפשרויות צילום הוליוודיות ומצד שני יגנו עליו מפני התרסקות.

מתאים להיות הרחפן הראשון שלכם

חישבו רגע על הפעם הראשונה שבה אתם מטיסים רחפן. חישבו על האחריות בהטסת צעצוע יקר שעולה מעל ל-1,000 דולר, ויכול במקרה הטוב להתרסק ובמקרה הפחות טוב גם להיתקל בחוטי חשמל או ליפול על מישהו. מלחיץ קצת, לא? זו הסיבה ש-Solo כולל, מלבד הג'ויסטיק המוכר, גם 2 מחשבים שמפשטים את ההטסה שלו ומנגישים אותה אפילו למי שמפעיל אותו בפעם הראשונה. בין השאר תמצאו שם כפתור ל"טייס אוטומטי", כפתור להמראה אוטומטית, כפתור לנחיתה אוטומטית, כפתור לחזרה אליכם מכל מקום שבו הוא נמצא, וכפתור Pause שלחיצה עליו פשוט תגרום לרחפן לעצור ולהתחיל לרחף במקום. תהליכי שליטה אלו נעשים בעזרת מחשב הטיסה החזק ביותר שקיים על רחפן, על פי החברה.

מעבר לשליטה בטיסה, הרחפן החכם מציע גם שליטה ממוחשבת במצלמה. כך למשל תוכלו להגדיר לרחפן "כבל וירטואלי" על המפה וה-Solo יטוס לאורכו הלוך ושוב. ה"כבל" הזה יכול להיות קו ישר או עיגול. אתם, בינתיים, תהיו חופשיים להתמקד ולשלוט במצלמה. מחשב הצילום החכם גם מסוגל ללמוד את זוויות הצילום המועדפות עליכם במהלך המסלול הזה ולשחזר אותן בצורה חלקה על ידי סיבוב וכיוונון הגימבל (התושבת של GoPro). הגימבל מייצב את המצלמה על גבי שלושה צירים בדיוק של 0.1 מעלות. ה-Solo כולל עוד פיצ'ר אטרקטיבי והוא התממשקות עם מצלמת ה-GoPro שתתקינו עליו.

צילום: 3D Robotics

3D Robotics שיתפה פעולה עם חברת GoPro, כך שתוכלו לשנות הגדרות שונות של המצלמה מהקרקע, ללא צורך להנחית אותו, לפרק את המצלמה ולשנות את ההגדרות ידנית. בנוסף, תוכלו גם להתחיל ולהפסיק את הצילום בכל רגע שתרצו, ולא לצלם סתם את כל מהלך הטיסה. בזכות שיתוף פעולה זה, תיהנו גם מסטרימינג באיכות HD של המצלמה היישר אל האפליקציה ואל בקר השליטה שלכם, ובמקביל גם תוכלו לשנות הגדרות כמו קצב פריימים, רזולוציה ולמעשה כל פרמטר אחר שתרצו במצלמה. בנוסף, אם סוללת ה-GoPro שלכם קרובה לסיום, הסוללה של ה-Solo תטען אותה.

כל הפיצ'רים והיכולות של הרחפן מושגים בזכות מה שהחברה מכנה "2 מחשבים" מבוססי ARM Cortex-A9 במהירות 1GHz שמריצים לינוקס – אחד ברחפן והשני בבקר השליטה. החברה גם מבטיחה להוסיף עוד תכונות ולהמשיך לשפר את היכולות הקיימות בעזרת שדרוגי קושחה (Firmware) שייעשו ב-OTA.

בקר השליטה של ה-Solo כולל גם חיבור HDMI, שמאפשר לכם לחבר אותו לכל מסך שתרצו או קסדת FPV כמו למשל זו של Oculus Rift. מחשב הטיסה של ה-Solo מנהל לוג, או יומן טיסה מדוייק, שכולל את כל הפרמטרים של הטיסות שאתם מבצעים. פיצ'ר נחמד נוסף נמצא באפליקציה והוא "בית ספר לטיסה" וירטואלי, שמאפשר לכם להתנסות "על יבש" בסימולטור לפני ה"צ'קים".

החדשות הטובות הן שהרחפן זמין כבר עכשיו לרכישה בחנויות בארצות הברית. מחיר הרחפן לבדו הוא 1,000 דולר. אם תרצו להוסיף לו את הגימבל (התושבת המייצבת למצלמה) תאלצו להיפרד מ-1,400 דולר. תג מחיר זה מציב אותו באותה ליגה של ה-Phantom החדש של DJI שעולה כ-1,260 דולר.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מתחרה חדשה לגו-פרו: גרמין חושפת ליין מצלמות אקסטרים חדש

מוטורולה חותכת את המחיר של Moto360 ל-165 דולר בלבד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן