האם עצמותיו של המלך ריצ'ארד ה-3 טמונות מתחת למגרש חנייה?

אחת השאלות המסקרנות ביותר בהן דנים ארכיאולוגים באנגליה כבר למעלה מ-500 שנה היא מהו מקום קבורתו של המלך לואי ה-3. היום החל צוות ארכיאולוגים מאוניברסיטת לסטר לנסות ולתת מענה לשאלה זו. החוקרים מאמנים כי עצמותיו של המלך שנהרג בקרב בוסוורת' בשנת 1485 נמצאות מתחת למגרש חנייה שנבנה על הריסותיו של מנזר פרנציסקני עתיק. 

תחילה יהיה עליהם לאתר את מבנה המנזר ולאחר מכן לאתר את הנקודה המדוייקת בה על פי עדויות היסטוריות נקבר המלך ריצ'ארד ה-3, אשר היה האנגלי האחרון שמת בקרב בוסוורת'. לדברי רי'צארד באקלי, מנהל שותף של המחלקה לארכיאולוגיה באוניברסיטת לסטר, "קיים סיכוי של כ-80% למצוא את מבנה המזר בחפירות, אולם הסיכוי למצוא את עצמותיו של המלך קלושים הרבה יותר". 

באקלי השווה את פרויקט החפירה למשחק המלחמה צוללות. בדומה ללוח המשחק, הארכיאולוגים חילקו את מגרש החנייה למרובעים ובמהלך העבודות הם ינסו לפגוע בנקודות המדוייקות בהן נמצאות הריסות המבנה ובתוכו עצמותיו של המלך. 

פה קבור המלך? מגרש החנייה הסמוך לקתדרלת לסיסטר באנגליה

הארכיאולוגים לקחו בסוף השבוע דגימת DNA מאחד הצאצאים של אחותו של המלך ריצ'ארד ה-3 על מנת להעזר בה לאימות ממציאהם בחפירות. במידה ואכן ימצאו עצמותיו של המלך, הן יונחו בקתדרלת לסיסטר, הנמצאת במרחק של מספר צעדים בלבד מאתר החפירות. 

ריצ'ארד ה-3 הוא רק אחד מכמה מלכים אנגליים אשר מקום קבורתם לא נודע עד היום. באחד ממחוזתיו המפורסמים של וויליאם שייקספיר, "הטרגדיה של המלך ריצ'ארד ה-3" מתואר המלך כרעב לכוח. המעשה הכי ידוע לשמצה המזוהה עם המלך, שהיה בשלטון רק כשנתיים הוא רציחתם של שני צעירים במגדל של לונדון. הוא היה המלך האחרון בשושלת שלו שהוחלף לאחר מכן על ידי המלך הנרי טודור, שהביס אותו בקרב בוסוורת'.

לדברי פליפה לנגלי, מנהלת הסניף הסקוטי של קהילת ריצ'ארד השלישי, "אם יימצאו עצמותיו של המלך נוכל לענות על כל השאלות המסקנות לגביו, כגון: גובהו, מבנה גופו וכמובן האופן בו הוא מת". לנגלי הוסיפה: "על פי המחקר שעשינו אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים במקום הנכון, אבל כמו בכל פרויקט ארכיאולוגי אחר, שום דבר אינו בטוח עד שלא פותחים את האדמה".  

צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן