האם Cue של דניאל גרוס תהיה הקלף המנצח של אפל?

נראה כי "אפל" העלו הילוך בכל הקשור לפיתוח הטכנולוגיה לשיפורה של "סירי", העוזרת האישית הווירטואלית, במיוחד לאחר שרכשו את חברת CUE של היזם הישראלי בן ה-21 דניאל גרוס. CUE פיתחה טכנולוגיה מתקדמת לסייעת אישית משלהם, אשר מסוגלת לעבד מידע מהודעות, דוא"ל ורשתות חברתיות שונות לכדי "סדר יום" אישי ומתכלל.

בחברת "אפל" סירבו לאשר את הדיווחים לפיהם רכשה החברת את CUE עבור סכום הנע בין 35 ל-40 מיליון דולר, והסתפקו בלמסור כי "חברת אפל רוכשת חברות קטנות מתחום הטכנולוגיה מפעם לפעם. אנו לא נוהגים לדון בפומבי במטרות הרכישה או בתוכניות החברה לעתיד".

בכדי לתפעל את "סירי", אפל משלבת כיום בין תוכנה אשר פותחה במעבדות החברה לבין טכנולוגיה של חברת Nuance לזיהוי והפעלה קוליים, בחוזה שיתוף פעולה המוערך ב- 40-60 מיליון דולר לשנה. מוקדם יותר השנה דווח כי אפל מקימה מרכז מחקר חדש בבוסטון, בו מהנדסי החברה מפתחים טכנולוגיות מתקדמות להפעלת ושדרוג "סירי".

הסייעת הווירטואלית הטובה בעולם? סירי I צילום: רויטרס

עדיין לא ברור האם התוכנית ארוכת הטווח של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית היא להפעיל בעצמה את סירי בסופו של דבר, ללא תלות או עזרה של חברה חיצונית כלשהי – באופן דומה למהלך בו פיתחה טכנולוגיית מפות משל עצמה עבור מכשירי האייפון, וכך סיימה את התלות בשירות גוגל מפות.

הרכישה של חברת Cue בהחלט מעידה על כוונתה של אפל לפתח ולהבדיל את "סירי" משאר האפליקציות המתחרות הקיימות בשוק, ובמיוחד מזו המפותחת על ידי גוגל עבוד מכשירי האנדרואיד, אשר מופעלת באמצעות שליטה קולית בלבד ללא צורך בלחיצה על כפור פיזי כלשהו.

Cue, כזכור, הוקמה תחת השם Greplin אך שינתה את שמה בחודש יוני האחרון. מקים ומנכ"ל החברה, הישראלי דניאל גרוס סיפר בראיון לפורבס לפני מספר חודשים כי האתגר המרכזי היה להצליח להצליב מידע "מניב" ממקורות שונים (דוא"ל, הודעות, לוח השנה, רשתות חברתיות שונות ועוד).

באותו ראיון, הוא הביע ספקות לגבי מכירה עתידית של המוצר לחברה גדולה והפעלת הטכנולוגיה תחת שמה של חברה אחרת: "הדעה שלי היא כי המטרה והיעד של החברה הם לשמש מותג עבור אנשים חדשים מדי יום, אשר יחיו וינשמו בעזרת הטכנולוגיה, בתקווה שהם יאהבו אותה וימצאו אותה מועילה". נראה כי ההצעה מאפל הצליחה לשנות את דעתו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן