האנליסטים צופים ירידה ברווחי אפל על רקע ההמתנה לאייפון 5

לראשונה מזה שנים, האנליסטים צופים ירידה בהכנסותיה של אפל, שצפויה לפרסם את הדוחות הרבעוניים שלה היום. הסיבה העיקרית לתחזיות העגומות הללו היא הציפייה הדרוכה להשקתו של האייפון 5.  הגירסה החדשה של הסמארטפון הנחשב למוצר הרווחי ביותר של החברה צפיה לצאת לשווקים באוקטובר הקרוב.

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית עוד עשויה להפתיע את האנליסטים ולהציג תוצאות טובות יותר מהצפוי. אך עקב תוצאות מאכזבות בשנה שעברה, שקדמו להשקתה של הגירסה האחרונה של האייפון, החליטו השנה האנליסטים לפרסם תחזיות של רווחים נמוכים.

האם תפתיע אפל את האנליסטים? | צילום: רויטרס

על פי הערכות בענף הטכנולוגיה, האייפון 5 צפוי להמם את השווקים עם דק וגדול יותר ופיצ'רים חדשים ומרהיבים להנאת המשתמשים. אולם, עקב האטה מתמשכת בשוקי סין ואירופה, שני השווקים הגדולים ביותר בהן פועלת אפל, סביר להניח שהכנסותיה ירדו באופן משמעותי.

לטענת האנליסט הבכיר, טים לסקו, "אפל היא כבר לא החברה שמכה את כל התחזיות. אינני מצפה שהפעם תכה החברה את התחזיות בוול סטריט". בנוסף לירידה בצמיחה בשווקים הגדולים, מציינים האנליסטים גם את כניסתו המאוחרת של האייפד החדש לשוק הסיני ואת הירידה הצפויה במכירות האייפון כסיבות עיקריות לתחזיות לרבעון השני של השנה.

על פי התחזיות צפויה אפל להציג רווחים של 37.2 מיליארד דולר, כ-10.35 דולר למניה. אך הציפיות בוול סטריט הן שהחברה תציג בפועל תוצאות מאכזבות עוד יותר. עם זאת, התרחישים עבור תקופת החגים הקרובה, בה צפוי האייפון 5 לצאת לשווקים נראים הרבה יותר אופטימיים. בנוסף להשקת הסמארטפון, ישנן שמועות על כך שבאותה תקופה צפויה אפל להשיק גם דגם מיני אייפד מהפכני שעשוי לשנות את פני השוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן